zaterdag 30 juni 2018

Veenputtentocht Oudenbosch 30 juni 2018 (32,8 km)


Vandaag kozen mijn broer en ik voor de Veenputtentocht in de omgeving van Oudenbosch.
Het zou een tocht worden van 30 kilometer, al bleek later dat de totale route 32,8 kilometer lang was.
Mijn broer kwam me ophalen.
We liepen eerst richting het centrum van Oudenbosch waar we de basiliek zagen.

Even later liepen we langst deze Mariagrot.



Daarna liepen we al snel Oudenbosch uit.
Hier moesten we het spoor over, maar gelukkig hoefden we niet te wachten.




Voorraad auto's op een trein.

Tijdens het besproeien van het land kwam een regenboog te voorschijn. Het zonnetje scheen dus.


We liepen nu een stuk over onverhard terrein.


Het was een mooi gebied, alleen hou ik niet zo van onregelmatige ondergrond.




We waren daarna snel bij de rust.
Hier dronken we wat en kregen daarbij een stukje cake.
Daarna gingen we deze brug over, in de buurt van Zevenbergen.



We liepen echter niet richting Zevenbergen maar richting Etten-Leur.


Maar dat was nog wel een aantal kilometers wandelen.
We naderden een spporwegovergang die nu wel sloot.
Ik deed net of ik door wilde lopen, maar stopte gewoon voor de overweg. Zoals het hoort natuurlijk. Helaas dacht de automobilist op bovenstaande foto hier duidelijk anders over. Hij reed gewoon door en bijna de boom aan de overkant eraf.
En de trein kwam toch al aardig dichtbij. Dit had wel eens het einde van deze wandeling kunnen betekenen. Ik denk dat je emotioneel niet in staat bent om verder te wandelen als er zo'n ongeluk zou gebeuren.

Maar gelukkig liep het goed af en we konden verder wandelen.



Windmolens

We kwamen op de weg Zevenbergen - Etten Leur maar die was wel erg lang.




En we moesten ook nog een stukje omlopen.


Gelukkig was er een "extra" rust ingericht waar kon worden gedronken.


Eentjes


We liepen richting Etten-Leur waar de rust was bij een molen.



Helaas (wat overigens een aantal wandelaars dachten) niet de eerste molen.


We moesten echt verder richting Etten Leur.



Gelukkig kwam deze molen al snel in zicht.



Hier konden we weer wat drinken en de stempelkaart laten stempelen.
Direct na de rust moest de 40 kilometer nog een extra rondje wandelen.


Al snel zagen we wandelaars die we bij de rust hadden gezien en dit extra rondje moesten wandelen al terug. Het was dus niet zo'n groot rondje.


We liepen nu richting Hoeven.



Het blijkt dat ik tot ongeveer 20 à 25 kilometer goed met het tempo van mijn broer kan meekomen, maar daarna moet ik hem toch laten gaan.

Anders blaas ik mezelf op en dat is niet de bedoeling.



Dus even rustiger.
Rüine
De volgende rust kwam ook al in zicht.
Hier dronken we weer wat.

Daarna konden we echt richting Hoeven en zagen bovenstaande molen.


Al snel waren we in Hoeven



Nadat we Hoeven weer verlieten mochten we over een camping wandelen.




Daarna kocht ik nog wat te drinken bij dit cafetaria. En mijn broer bood een ijsje aan.

We liepen nu richting de finish in Oudenbosch.

We moesten wel onder de "nieuwe" weg door.


Oudenbosch was bereikt, maar de laatste weg is nog ongeveer 1 kilometer.

De basiliek kwam ook al in zicht.



Evenals de finish.
Nog even afmelden wat vocht bijvullen en weer richting Roosendaal.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten