zondag 24 maart 2019

Eigen Rondje Oud Gastel 24 maart 2019 (15,1 km)




Omdat er een nieuwe schutting moet worden gezet moest de oude worden afgebroken.
Daarom was ik zaterdag niet gaan wandelen bij de georganiseerde tocht in Dordrecht. 
Vandaag had ik een eigen route Oud Gastel uitgezet. 
Vanuit mijn huis langst de Roosendaalse Vliet richting Oud Gastel en daarna weer terug naar Roosendaal. Ook mijn broer liep mee. 
Rond elf uur begonnen we met de route van ongeveer 15 kilometer. We liepen vanuit de Westrand (wijk) naar de Vliet. Daar kwamen we al na ongeveer 1,0 km aan. 
Op naar het viaduct waar we overheen moesten om aan de andere kant te komen. 
We besloten de trappen te nemen, zodat we de overkant al snel hadden bereikt. 




Soms konden we nog even terugkijken richting industriegebied Borchwerf II



In de Vliet genoten de eendjes ook van het mooie weer.


We liepen langst de westelijke kant van de Vliet via de roeivereniging naar het Gastel Sfeer. 








We zagen dit paard ook genieten van het weer.

En in de verte zagen we Oud Gastel.




Bij het Gastel Sfeer besloten we even een sanitaire stop te nemen en wat te drinken.
Ik zag bij het afrekenen dat er kroonkrukken lagen en vroeg wat ze ermee deden. 
Ze wisten het niet en dachten ook dat het voor niemand werd gespaard. Zodoende kon ik weer een kleine voorraad meenemen voor het team Keep on Smiling. Dat is ‘n team uit Rucphen dat in juni meeloopt tijdens de Samenloop voor Hoop in Roosendaal. 
We liepen daarna verder richting het centrum van Oud Gastel. 





Hier stond oorspronkelijk een rust gepland, maar omdat we maar enkele kilometers hadden gewandeld besloten we weer richting Roosendaal te lopen en te rusten bij de Burger King. 



Wel Kouters, maar geen (directe) famile.



Even dit Mariabeeld op de foto.

Dat bleek toch nog wel een stukje te zijn. 




We waren zelfs een beetje omgelopen. 











We dachten dat het sneller was, maar kwamen uiteindelijk toch op de dezelfde weg uit. Bij de Burger King dronken we een shake. 
En ik fotografeerde de doppen die ik had gekregen bij het Gastelse Sfeer. 


Daarna het laatste stukje. 



Dit liep richting de Borchwerf waar volop werkzaamheden aan de weg waren. 


We konden echter wel langst de opgebroken weg wandelen. 




We liepen langst de suikerfabriek ...



… en de Vliet. 

Na een kleine kilometer was de wandeling weer klaar. Een heerlijke eigen wandeling met goed weer.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten