zaterdag 1 februari 2020

Winterserie WIEGO 1 februari 2020 (11,0 km)


Ondanks dat ik met mijn broer had afgesproken om ook zondag te wandelen reed ik toch vandaag ook naar Breda.
Hier stond de 3de tocht van de winterseie WIEGO op het programma.





We liepen al snel linksaf en zagen aan de rechterkant weer het kasteel.



Later gingen we het bruggetje over richting Ulvenhout.



Al snel liep de tocht langst Jeugdland waar de rust zou zijn. De 5 kilometerwandelaars konden er inderdaad al rusten.

Omdat ik 10 kilometer liep moest ik nog een rondje lopen.


Dit rondje liep weer langst bosrijk gebied.





Deze boom was ondanks de wortels toch omgegaan.




De spiegeling was weer erg mooi.
Maar soms was het weer wel drassig. Gelukkig had ik een oude spijkerbroek aan.




Ik liep slechts 10 kilometer omdat ik om half zes naar de crematie van een neef zou gaan. Rechtsaf hier dus.

Zodoende kwam ik al weer snel in Ulvenhout aan.



Het was nog een klein stukje naar de rust.

Even later zag ik links wandelaars aankomen. En dat klopte want eerder had ik dit paad ook gewandeld.

Bij Jeugdland aangekomen dronk ik even en hield rust.


Daarna weer verder, ik verliet Ulvenhout.


En weer volgde een stuk bos.


Even het bruggetje over.


En nog een bruggetje.


Hoewel ik hier bijna zeker wist dat ik gewoon rechtdoor moest werd ik door 2 andere wandelaars in verwarring gebracht. En ook een groep achter mij liep anders.
Maar mijn gevoel was juist, vorige keer was ik hier (al was dat in tegengestelde richting) ook voorbij gekomen.
De twee wandelaars bleken, ondanks dat alles goed was aangegeven steeds twijfelen.
Maar ik bleef de pijlen volgen.

Aan het einde liepen ze ook aan de verkeerde kant van de Ginnekenmarkt.
Hierdoor zagen ze de laatste pijl niet en kwamen pas 5 minuten na mij binnen.
Ik dronk nog wat en at een broodje gehaktbal. Daarna weer richting huis. Morgen een tocht zonder inschrijfgeld, maar die toch iets kost voor een goed doel. De JB Walk of life.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten