zaterdag 29 februari 2020

Winterwandeltocht THOR 29 februari 2020 (9,4 km)

Na een aantal weken geen wandelingen te hebben ondernomen (storm, ziek en carnaval) was het vandaag weer eens tijd om te gaan wandelen. Omdat het later op de middag zou gaan regenen besloten mijn broer en ik het bij 10 kilometer te houden.
En dat alles op deze datum die ik pas voor de 15de maal in mijn leven mee mocht maken. Schrikkeldag.
Maar eerst even een paar filmpjes en foto's van het carnaval
Filmpje Klunen, Bouwloods en Zeulbandspektakel 
Filmpje Carnaval 2020
Tijdens carnaval was het overigens de bedoeling om op zondag ook te wandelen tijdens de zogenaamde Poorterswandeling. Echter deze moest ook vanwege het slechte weer worden afgelast.
En ook de optocht was kleiner vanwege het ontbreken van een aantal grote wagens vanwege de harde wind.
En het bleef de hele carnaval wisselvallig. Omdat ik zaterdag mijn sleuteltje was verloren moest ik zondag met mijn reservesleuteltje mijn fiets op gaan halen. En ondanks dat buienradar aangaf dat het een uurtje droog zou blijven, kreeg ik al snel de volle laag op me.
Maandagmiddag was de leutmarkt. In het begin was het nog droog, maar later begon het weer te regenen wat me een tweede nat pak bezorgde. Gelukkig was het in de avond tijdens het Konsert vor de Moriaan droog.
En ook tijdens de kindermiddag was het gelukkig droog, maar dat werd anders tijdens de afsluiting. Toen viel het weer met bakken uit de hemel. (3de maal nat pak)
Maar genoeg over carnaval, deze weblog gaat uiteindelijk over wandelen.

Bij de start (en later ook tijdens de wandeling) was goed te zien dat het erg veel had geregend tijdens de voorafgaande dagen.

We konden iets over half tien starten.
En we liepen richting het T-huis, waar later de rust zou zijn. Hier kwamen we mopperende wandelaars tegen die aangaven dat het heel slecht was aangegeven. Wij zeiden toen nog dat het wel meeviel en goed op de routebeschrijving moest worden gekeken.

Om 50m verder ook de fout in te gaan. Er hing hier een pijl naar links, maar wij hadden de eerste passage via knooppunt 47 moeten wandelen. Dit was (zagen we later) wel aangegeven. Hier ontstond de grootste oorzaak van de verwarring voor de wandelaars. Een bordje met LET OP SPLITING en later U LOOPT OP DE ….  had die verwarring kunnen wegnemen. Dit gaven we ook later aan bij de organisatie.

Hoewel ik al dacht dat het niet goed ging (we moesten richting de Eindstraat en daar liepen we eigenlijk vandaan) leek het later weer wel te kloppen.
Want er stond ook na 50m langst een slagboom en die kwamen we wel tegen. Echter dat was niet de slagboom die bedoeld werd.

De verwarring werd steeds groter en we besloten om terug te wandelen richting het T-huis. Daar was immers de rust.
Mijn broer zag dat we ook langst Kakelbont moesten komen maar dat was heel ergens anders.

Bij het T-huis aangekomen hadden we overigens wel ongeveer de afstand afgelegd die op de routebeschrijving stond.

En na een sanitaire stop liepen we verder. Nu moest wel de pijl gevolgd worden. Ook zagen we nu waar het dus steeds fout liep.

Een klein stukje hadden we dus al gewandeld.


Nu klopte tijdens het 2de gedeelte alles wel.


We liepen langst een stuk bos.


En uiteindelijk langst dit kruisbeeld in de buurt van het Rozenven.

Langzaam kwamen we weer bij de paarden die we al eerder hadden gezien.



Maar nu liepen we dit pad in omgekeerde volgorde.

Soms moest op dit laatste stuk goed worden gekeken waar men liep. Er stond heel veel water op de boispaden.

Nog meer water.


Maar ook zagen we al bloemen tevoorschijn komen, hoewel het nog geen lente is.

Na ruim 2 uur kwamen we weer aan bij de finish.




Waar we nog wat dronken.
En ik mijn bonnetje inleverde voor een kopje erwtensoep. We vertelde de organisatie nog waar het fout liep, maar gezien het 2de gedeelte wat gewoon goed was aangegeven heb ik het idee dat het eerste gedeelte (als je het goed zou lopen) ook wel goed aangegeven zou zijn. Alleen dat punt bij het T-huis gaf de problemen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten