zondag 6 juni 2021

Mars rondom Roosendaal 6 juni 2021 (21,1 km)


Vandaag besloot ik het rondje Roosendaal te wandelen. Er waren 4 mogelijkheden, ik koos voor één van de twee opties voor de 20 kilometer.
Deze zou via Nispen na een rondje uiteindelijk teruggaan via winkelcentrum Tolberg naar de start bij Verhoeven.
Het was een tocht die je op een zelf te bepalen dag kon wandelen in de maand juni. Nog steeds vanwege de coronacrisis.
Gelukkig ging het de goed kant op. 

Misschien binnenkort weer wel een wandeling vanuit een startpunt en op’n bepaalde dag.

Het eerste gedeelte liep richting Nispen, waar soms deze mooie klaprozen te zien waren.

En ook deze paarden genoten van het weer.




Mooie bloemen waren ook te zien.


Ondertussen liep ik op een stuk, dat mede dankzij een prijs die Nispen enkele jaren had ontvangen was ontwikkeld door Nispens Heerlijckheid.



Een heel mooi stukje.


Ik kwam bij een bruggetje aan waar eerder dit jaar een meisje in drijfzand was gezakt. Vandaar de waarschuwing. Gelukkig is alles goed afgelopen.


Even dit trappertje op,en dan richting Oostmoer, de nieuwe wijk in Nispen.

Even dit stukje tekst lezen.

Deze stoelen stonden klaar voor de vermoeide wandelaars.

Ondertussen had ik Oostmoer bereikt en liep ik naar de eerste rust.


De kerk van Nispen kwam ook al in zicht.

En ook de oranje vlag hing in top. Voor het EK voetbal.
Toen ik bij de rust aankwam zag ik de communicanten de kerk verlaten. 
Nadat ik me had geregistreerd bestelde ik wat te drinken. Even rusten al was er nog maar 5 kilometer afgelegd.
Ik liep nu verder een klein beetje van de route af om bij een willekeurig huis in Nispen deze foto te maken.
Al was het natuurlijk niet willekeurig. Hier gaat mijn nicht samenwonen met haar vriend. Maar nu zijn ze nog bezig met het verbouwen.
Overigens waren er meer huizen oranje versiert.
Nu ging de wandeltocht verder eerst in de omgeving van Nispen. Ook hier waren weer klaprozen te zien.



Langzaam liep ik Nispen uit.




Het spoor over.


Nu liep ik een heel stuk in de omgeving van Nispen.  
Het was wel warm, maar gelukkig had ik een paar flesjes drinken bij.


Even deze kelkjes fotograferen.




Verkeer was er nauwelijks, wel deze kameel.

Even dacht ik dat ik fout liep, maar dat was snel hersteld m.b.v. de kaart op mijn telefoon. Moest een klein stukje terug.



Er waren in dit buitengebied wel een aantal dieren te zien.






Ook ware er onverharde paden.
Mijn nieuwe schoenen liepen ook bij deze langere wandeling lekker.

Alleen het vaste blaartjes (zeg maar gerust blaar) op mijn grote teen verscheen weer.

Ondertussen was ik weer in Roosendaal aangekomen.

Ik liep een stuk door de wijk Tolberg richting het Tolbergcentrum.



Dat was nog wel een stukje, zeker omdat de vorige rust 11 kilometer geleden was. 
Voor mij eigenlijk iets te lang zonder rust. Maar helaas was het cafetaria waar de 2de rust zou zijn nog niet open.

Dus toch maar verder.

De vermoeidheid begon wel toe te slaan.
Ik liep weer een spoor over en hoopte bij het molenbeekpad (waar ik naar toe liep) een bankje te vinden.








Helaas waren die bankjes er niet.


Klompje

Dan maar genieten van deze mooie omgeving.

Ik besloot bij het sluisje even op wat buizen te gaan zitten. 

Daarna was het nog een klein stukje richting sportpark Vierhoeven.

Al was dat overigens ook nog wel 2 kilometer.
Huis ten Halve.
Daar stond mijn auto. 
Ik reed huiswaarts en na een goede douche kon ik lekker rusten. Hele mooie wandeling, hopelijk snel weer met meerdere wandelaars.




Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten