zondag 25 september 2022

Dr Olthuiswandeltocht 24 september 2022 (4,5 km)/ Reünie Goudenkruisdragers

Deel 1 Dr Olthuiswandeltocht
Vandaag reden mijn broer en ik naar Elburg.        
De bedoeling was om ongeveer 15 kilometer te wandelen. Maar ik had nog steeds last van de hielspoor.
Dus ik besloot ondanks de rit van ongeveer 2 uur maar 5,0 km te wandelen wat uiteindelijk maar 4,5 km was.
Mijn broer liep wel de langere afstand. Hij kwam uiteindelijk ook in 't Harde waar ik was gelegerd tijdens mijn dienstplicht.
Ondanks de pijn die ik nog ervaarde van de hielspoor probeerde ik toch te genieten. 
Want Elburg was een mooi vestingstadje.

Helaas liep de wandeling niet echt door Elbrug zelf.
Ondertussen was ook de reünie van de Goudenkruisdragers bezig. De reünie die mijn broer en ik samen in 2014 hadden georganiseerd.
Helaas is er niet zoveel belangstelling meer. Zeker de jeugdige Goudenkruisdragers doen liever andere activiteiten.
Daarom wordt er de laatste jaren ook een wandeling georganieerd.


Ondertussen liep ik verder, het weer was wel wat dreigend maar tijdens de wandeling regende het niet echt.


Ik liep in de omgeving van Elburg langst een speeltuintje ...
... en ook dit nest moest op de foto.

Door het poortje.
Ik fotografeerde het poortje ook langst de andere kant.

De voet bleef pijnlijk dus ik besefte dat ik een goede keus had gemaakt.
Spreuk 





Ondertussen passeerde ik deze pompoenen. 
Even liep ik Elburg uit.

Daar zag ik deze mooie zonnebloem.





Deze dieren leken ook wat triest door het dreigende weer.


Daarna volgde een stuk onverhard.

Zeker niet erg bevorderlijk voor de hielspoor.

Bij het bruggetje gingen de andere afstanden verder. Ik liep het bruggetje over.
Splitsing



Gelukkig werd de weg al snel weer verhard.

En langzaam liep ik ook weer richting Elburg.


Ik kwam nog een paar wandelaars tegen.

Ik was er bijna.
En al wil ik het natuurlijk niet toegeven na 4,5 km maar ik was blij dat ik er bijna was.
Ik melde me af en maakte wat foto’s in de tuin.





Daarna ging ik even zitten. Lekker om even de linkervoet te ontlasten.


Deel 2: Elburg

Na de rust besloot ik Elburg nog even te verkennen.


En liep langst Restaurant De Haas waar we straks kunnen aansluiten bij de reünie. 
Mijn broer was nog met zijn wandeling bezig.
Hij zou bellen als hij ongeveer 1 kilometer van de finish was.

Maar voorlopig was dat nog niet het geval.
Dus ik kon nog even rustig naar de monumenten in Elburg kijken.
Ik liep eerst naar de haven.
Daar zag ik deze wachters. 
Na ik later hoorde liepen ze langst diverse gelegenheden waar bokbier werd geserveerd.
Omdat ik honger kreeg besloot ik even wat te eten en een bakje thee te nemen.
Ik zag deze duif.
Even later werd dit heerlijke soepje geserveerd.
Het begon wel goed te regenen, maar ik zat droog.
Mijn broer had wel pech met de bui. Gelukkig duurde het niet te lang.

Ondertussen liep ik met mijn pijnlijke voet verder om Elburg te verkennen.





En kon weer een aantal mooie foto's maken.



Er waren diverse mooie monumenten te zien.
Zoals de lagere school.



Even later liep ik richting de kerk.




Zonnewijzer


De 4 evangelisten.


Pomp
Uitleg van de Sint Nicolaaskerk.

Weduwe hofje.

De theekoepel werd gepasseerd.
Ik liep nog even naar de VVV en daar belde mijn broer.
Even later belde hij opnieuw omdat hij dacht dat de verbinding niet goed was en ik niet had gehoord dat hij bijna binnen was.
Dat had ik echter wel begrepen en ik zat weer bij de finish te wachten.

Nog even rusten.


Ook nog een paar foto's maken.

Mijn broer wilde ook nog even in Elburg kijken dus we liepen nog even Elburg in.




En ik zag weer andere monumenten die ik op de foto heb gezet.


Elburg is best een mooi stadje.
Helaas niet naast de deur.
Daarna liepen we verder naar Restaurant De Haas, waar de reünie verder ging.

Deel 3: Reünie 
Tijdens de reünie werden de lustrumbeloningen uitgereikt. Ook dronken we nog wat.
Hieronder de foto's met het aantal.
15x

20x


25x

40x





50x
Francie was de laatste die naar vorig werd geroepen met 50x. 

Uiteraard moest dit feit door meerdere op de foto worden gezet.
En ook waren er bloemen voor deze prestatie.

Daarna besloten we weer huiswaarts te keren.
Maar niet voordat ik toch even wilde kijken of de kazerne in 't Harde waar ik was gelegerd tijdens mijn diensttijd er nog was. En dat was ook zo. Een mooie dag helaas een beetje "verpest" door mijn hielspoor.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten