zondag 24 september 2023

4de Sta(p) voor elkaar wandeltocht 24 september 2023 (7,8 km)

Al eerder had ik gezien dat Sta(p) voor elkaar wandeltochten organiseerde om mensen die met kanker te maken hebben een steuntje in de rug te geven.
Dat doen ze op verschillende manieren. Zoals reiskosten betalen voor een behandeling. Mantelzorgers een steuntje geven of kinderen van patiënten iets leuks geven.
Daarom besloot ik vandaag nadat ik vorige week al met vrijwilligers te hebben gesproken tijdens het Roosendaals Treffen vandaag mee te doen. En het weer was goed nadat het afgelopen week vaak geregend had. De start was bij speeltuin het Vrouwenhof. Omdat ik mijn E-bike daar eigenlijk niet goed durfde weg te zetten besloot ik met mijn oude fiets te gaan. En dat viel niet mee.
Het begin van de tocht liep via het Vrouwenhof langst Dirk v/d Broek richting het viaduct. 
We moesten onder het viaduct door.

Het spoor (richting België) over richting het Vijfhuizentunneltje.

Hier moesten we onderdoor. 

En weer moest een spoor worden overgestoken. Het spoor richting Bergen op Zoom.

Nu kwam een lang stuk richting de rotonde.
Op de Boulevard Antverpia waren diverse vlaggen te zien. Omdat we hier niet langsliepen weet ik niet waarom.
Bij de rotonde moesten we de Wouwseweg in.

Waar ik een foto maakte van de Molen de Twee Gebroeders. 
Daarna langst de Mesdagstraat de Burgemeester Freijterslaan oversteken en via de Jacob van Ruijsdaelstraat naar het Westrandpark. Ik dronk even iets.

De tocht liep dus verder door het Westrandpark. Richting de vrouw in kooi.






Bij de vrouw in kooi was ook een rustmoment. Hier kreeg ik water een appel en lolly.

Na dit momentje via de Jan Vermeerlaan richting het RBC stadion. 


Daar rechtsaf …
… om via de Tiny houses weer richting de Vliet te wandelen.


Langst de Vliet heb ik nog een paar foto’s gemaakt.



Langzaam werd de Kade bereikt.


Net voordat ik het spoor bij “De Schuiven” over ging besloot ik even op een bankje te zitten.

Via de Oude Markt en de Tullepetaon was het eigenlijk alleen nog maar een heel stuk rechtdoor.

Via de Raadhuisstraat en de Burgehoutsestraat kwam het einde in zicht.
Jan Snel pand staat te koop. 
Toen de oude muziekschool werd bereikt moesten we rechtsaf richting de finish bij het Vrouwenhof.
Hier heb ik nog even gezeten en daarna ben ik terug gefietst naar huis. Het was een heel mooi rondje en het weer was ook perfect.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten