zondag 17 september 2023

Vestingloop Willemstad 17 september 2023 (10,0 km)

  


Vandaag de derde Vestingloop van dit jaar. 
Na eerder in Steenbergen en Willemstad te hebben gewandeld was nu Willemstad aan de beurt. Volgende maand op 8 oktober is de laatste Vestingloop van dit jaar in Bergen op Zoom. 
Eerder had ik me voor deze dag wel opgegeven voor de Kustmarathon maar ik heb besloten het kaartje toch te verkopen. 
Fysiek is het toch te zwaar, eerst naar Zoutelande rijden, dan met de bus naar Burgh Haamstede, waarschijnlijk zonder een sanitaire stop te kunnen maken. Daarna 42,195 km en nog terugrijden naar Roosendaal. Maar goed vandaag dus Willemstad. Mijn broer kwam me rond half negen halen zodat we een uurtje voor de start om 10 uur in Willemstad waren. 
We moesten ons nummer nog ophalen en konden daarna rustig ons voorbereiden. 








Even bij dit monument kijken.
Bij het vuurtorentje was het startvak.

Rond kwart voor tien gingen we in het start vak staan. Om 10 uur klonk het startschot. We liepen weg over de weg waar we met de auto waren aangekomen. 







We liepen richting de Volkeraksluizen. 






Hier was de splitsing van de 10 en 15 kilometer. Wij liepen de 10 kilometer, de 15 kilometer liep richting Fort Sabina. 
Misschien de volgende keer maar we wilden vanmiddag nog naar het Roosendaals Treffen iets wat iedere 2 jaar georganiseerd zou worden maar ondertussen was het al vanaf 2015 geleden. (2017 uitgesteld omdat Roosendaal in 2018 750 jaar bestond, in 2018 afgelast vanwege het slechte weer, 2019 vanwege de storm, 2020 en 2021 Corona en 2022 was het ook niet doorgegaan). 

Nadat we waren afgeslagen liepen we richting het viaduct waar we eerder vanaf waren komen rijden.
Net voor het viaduct moesten we linksaf richting Helwijk. 
Hier stond ook een fort. 


Daarna liepen we al snel weer terug naar Willemstad. 


Dat was nog een paar kilometer. 



Willemstad



In Willemstad aangekomen fotografeerde ik dit document. 

Daarna liep de tocht de vesting op. Beetje klimmen en dalen. 


Hier kon ik mijn broer niet meer bijhouden. 

Tien kilometer in één stuk wandelen is voor mij toch net iets te veel zonder rust. 




Aan het eind van de vesting hoorde ik de muziek van de finish al. 


Maar je moest nog op een lager stuk terug wandelen langst de vesting. 

Rook
Maar eerst liep ik langst het Mauritshuis. 







We liepen weer langst 2 kerken waarvan ik er één heb gefotografeerd. 
Een laan met bomen bracht ons weer in de buurt van de muziek. 

Maar moesten nog een klein ommetje langst een molen. 

Toen kon ik eindelijk naar de finish lopen om mijn medaille te ontvangen. En de Garmin gaf precies 10,00 km aan. Daarna reden we naar huis om in de middag naar het Roosendaals Treffen te gaan. 
Op 8 oktober nog de laatste in Bergen op Zoom dit jaar. Helaas (zoals ik al eerder schreef) hebben we de eerste gemist in Gorinchem want anders hadden we alle medailles in een grote medaille kunnen plaatsen.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten