zondag 8 oktober 2023

Vestingloop Bergen op Zoom 8 oktober 2023 (10,2 km)


Vandaag had ik me oorspronkelijk ingeschreven voor de Kunstmarathon, maar na de "mislukte" Vierdaagse leek het me verstandig dat niet te doen. Ik had mijn kaartje daarom doorverkocht. 
Daarom de 2de optie, de Vestingloop in Bergen op Zoom. Nadat ik Steenbergen, Hellevoetsluis en Willemstad al gewandeld was dit de 4de van dit jaar. Helaas hebben we doordat we het te laat hebben gezien de tocht in Gorinchem niet gewandeld. In 2024 maar doen dan. Overigens had je alle medailles samen kunnen voegen als je ze wel allemaal had gewandeld.
De derde optie, de beweeg dag van en voor Centrum Rose-Linde(fietsen of wandelen) moest ik helaas tot mijn spijt laten schieten. Maar ik had beloofd dat ik wel even naar het eindbedrag zou komen kijken als het zou lukken.
Rond kwart vor negen haalde ik mijn broer op en we reden naar Bergen op Zoom. Nadat we onze auto hadden geparkeerd in de parkeergarage liepen we naar de Grote Markt waar de start zou zijn.
Wel moesten we nog even ons startnummer ophalen.


Om 10 uur zou het startschot vallen en konden alle wandelaars vertrekken.


Dus nog even wachten.

Maar toen het tien uur was klonk het startschot.


We liepen eerst door Kijk in de Pot.




Over de Olof Palmebrug ging de tocht verder richting de Bergse Plaat.



Omdat het weer goed was konden er mooie foto's worden gemaakt.


We liepen even van de Bergse Plaat vandaan en kwamen op een stuk dat mijn onbekend was. Hier had ik nog nooit gewandeld.

Er moesten wel wat trappen worden beklommen.


Maar bovenaan aangekomen was er een mooi uitzicht.


Daarna weer naar beneden.


Terug richting de Bergse Plaat.






Nu liepen we echt langst het water en de terrassen. 






Waterpunt.


We liepen in een ander gedeelte van Kijk in de Pot weer richting het centrum.


Even later kwamen we langst de gevangenispoort.



Dit keer liepen we niet door het Markiezenhof.


Via een park liepen we nu richting Ravelijn.




In het park maakte ik nog wat foto's.
O.a. van deze zwaan ...
...eenden ...
... en de fontein.


Ravelijn werd bereikt dus hier wat foto's.





We waren bijna bij de finish, nog een paar straten te gaan.



We moesten nog even wachten tot de 5 kilometerlopers voorbij waren.











Maar daarna konden we onze medaille ophalen.

We namen nog een cola bij Brasserie - Restaurant Leijnse.

Daarna weer richting de auto.



Onderweg maakte ik nog enkele foto's van hardlopers die richting de finish liepen.





Route, Medaille en nummer.
Omdat ik de kustmarathon dus had laten schieten hier het liedje Zoutelande (de finishplaats van de kunstmarathon)
Nadat ik mijn broer thuis had afgezet reed ik richting huis Ten Halve waar rond half 2 het bedrag van de beweeg dag centrum Rose Linde bekend werd gemaakt.


Het bedrag was nog even afgedekt.

Maar na de bedankjes voor de vrijwilligers en sponsoren werd het bedrag onthuld.
€8,949,-
Iedereen was enthousiast over het bedrag.
Nu kunnen er weer mooie activiteiten worden georganiseerd waar (ex) kankerpatiënten en hun naasten.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten