zaterdag 16 maart 2024

Gertrudistocht Heideroute 16 maart 2024 (7,2 km)

  



Mijn broer en ik zouden even apart naar Bergen op Zoom rijden omdat hij 21 kilometer ging wandelen en ik maar maximaal 14 kilometer. 
Maar we kwamen gelijk aan en zagen dat het erg druk was bij de inschrijving. 
Dat was bij een auto bedrijf. 
We konden dus ook een auto kopen als we wilden. 
Maar dat was natuurlijk vandaag niet het doel. 
Nadat we ons hadden ingeschreven gingen we ieder ons eigen weg. 

Mijn broer liep een stuk van de route die ik in het tweede gedeelte ook zou wandelen , ik ging al vlug richting de heide. 
Ik liep langst de spoorlijn Roosendaal - Bergen op Zoom. 


En in het vijvertje zag ik deze zwarte eend. 



De trein kwam voorbij. 

Ook was al te zien dat de lente in aantocht is. 
Daarna kwam ik in een bosrijk gebied en door de heide. 
Nog even een foto maken van deze put. 





Ik kwam daarna langst de Berk waar ik heb gegeten tijdens het 25 jarig jubileum van mij zus en zwager. 

Ook een heel mooi gebied. 
Eendjes

Over het bruggetje en enkele foto’s maken van de omgeving. 

Rechts aanhouden. 



Langzaam ging de tocht weer richting Bergen op Zoom. 





Maar eerst het spoor oversteken, we moesten nog wel een paar kilometers. 


Totempaal





Ik liep langst een beekje en later langst een vijvertje. 




Een sluisje over nog een stukje over onverhard terrein en dan echt richting Bergen op Zoom. 





Omdat ik even langst de verkeerde kant van het slootje liep en geen zin had weer iets terug te lopen waagde ik de sprong. 
En dat ging gelukkig goed. 
Ik liep verder en kwam al weer snel bij het autobedrijf aan. 

Ik besloot daar wat te drinken en een broodje kaas te eten. 
Ik kon me rustig voorbereiden op de tweede route. Mijn broer die 21 kilometer liep was zeker een uurtje langer bezig dan mij. Alle tijd dus.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten