zaterdag 16 maart 2024

Gertrudistocht stadsroute 16 maart 2024 (6,8 km)

   



Het tweede rondje van 7 kilometer van vandaag. 

Nu de stadsroute, die eerst weer een stukje hetzelfde is dan de Heideroute. 

Ik zag een raaf zitten in het park. 

Al snel liep ik linksaf het park in. 


Daarna liepen we al snel richting de Zoom waar een tijdje langst gewandeld wordt. 

Dat is best een mooi stuk maar erg lastig doordat je steeds vrij steil moet dalen en klimmen. 


Wel zag ik dit eendje. 



En als je denkt dat je er van af bent komt er na een straat te zijn overgestoken weer een stuk. 








Maar uiteindelijk hebben we dit stuk gehad. Mijn broer had het stuk ook al gewandeld. 




Op dat moment werd ik ook door hem gebeld, maar er waren problemen omdat het (door bluetooth) over onze horloges gaat en dat kregen we niet helemaal voor elkaar. 



Mijn broer vertelde dat er ergens een punt was waar ik naar links moest en hij eerder naar rechts was gegaan. 

En in de verte zag ik inderdaad dat punt om direct een volgende pijl naar rechts te missen. 

Maar daar kwam ik snel achter. Nu liep de tocht langzaam wel richting het centrum waar ik nog even verkeerd liep. 





De gevangenis poort was het eerste waar langst werd gewandeld. 




In de Peperbus (kerk) kon net als vorig jaar binnen worden gekeken. 



Mijn broer leek toen ik even buiten de kerk naar een beeld keek weer te bellen maar het was weer het probleem met de Bluetooth. 
Dus maar even de Bluetooth afzetten. 

In de kerk was weer veel te zien van het katholieke geloof. 


Ik maakte weer wat foto’s en stak een lichtje aan. 

Even een kaarsje aansteken.




Maria










Daarna verliet ik de kerk weer om verder te wandelen.
Ik kwam op de Grote Markt terecht. 



De tocht liep verder richting het Markiezenhof met de mooie tuin. 





Richting Ravenlijn. 




De finish kwam in zicht nog even door het park waar ik in het begin ook had gewandeld. 


Mijn tweede rondje zat erop en ik had in totaal 14 kilometer gewandeld . 

Mijn broer was nog aan het wandelen. 
Ik wilde weer een broodje kaas en iets te drinken komen. 
Maar er was geen kaas meer dus ik nam een saucijzenbroodje. Die kostte wel €0,50 meer maar omdat ik een verkeerde bon had zei ik dat ik het wel even wisselde . Dat hoefde niet maar ik vond het toch netjes om toch die €0,50 na te betalen. 
Het was een mooie tocht en ik had erg genoten. 
Na een half uurtje reed ik naar huis en zag mijn broer die ook in het laatste gedeelte van zijn tocht was. Had ik misschien toch even moeten wachten.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten