zondag 3 september 2017

Reünie Goudenkruisdragers Vierdaagse Huizen 2 september 2017

Dit reünie zou dit jaar in Huizen plaatsvinden.

We reden richting het Coronel Kartracing. Ik had me ook daadwerkelijk opgegeven voor het karten. Later bleek dat we met 6 personen waren.



Voordat we naar binnen gingen eerst nog even wat foto's van de omgeving gemaakt.

En daarna foto's van het Kartracing centrum.
Mijn broer en moeder zouden niet gaan karten, maar met de paardentram meegaan.

We werden ontvangen met een bakje koffie of thee met een koek.

Eerst volgde het welkomswoord en een aantal toespraken.

Onze oud-voorzitter en toekomstig marsleider vertelde dat men al in 2006 met de gedachte liep om de eerste dag om te draaien. Echter werd eerst afgewacht hoe de ontwikkelingen waren bij Lent. En in 2016 was de eerste prioriteit de honderdste Vierdaagse waar al genoeg organisatorische zaken moesten worden geregeld. Zodoende werd 2017 de route pas daadwerkelijk omgedraaid. Ondanks protesten, zeker van de ondernemers in Oosterhout die hun omzet zagen dalen, bleek iedereen toch tevreden. De ondernemers in Oosterhout hadden namelijk veel koffie (i.p.v. bier) verkocht en de winstmarge hierop was hoger.

Daarna kregen we klederdracht uit Huizen te zien.





Soms werd er iets rondgegeven zodat je de stof ook kon aanraken.







Als laatste van het ochtendprogramma werden er een aantal dia's gedraaid met gebouwen uit Huizen, waar een aantal in de middag konden worden bewonderd.



Na het ochtendprogramma was het tijd voor de lunch.




Ondertussen werd ook gekeken wie er ging karten Ik moest een verklaring ondertekenen.

Ondertussen waren er al veel een rondje aan het karten.


Buiten werd gewacht op de paardentram. Die bleef echter nog even weg zodat ik deze niet meer op de foto kon zetten.


Om kwart voor 2 kregen wij uitleg over het karten en de diverse vlaggen. De eerste heat was nog wat onwennig omdat ik nog niet zo goed het gas geven en remmen onder controle had. Mijn rondetijden waren dan ook niet zo goed. Ik startte als eerste maar werd door iedereen ingehaald. De heat duurde 10 minuten.
Rondetijden:
  • 84.61
  • 70,91
  • 70,81
  • 61.38
  • 66.15
  • 60.19
  • 59.79 (de beste tijd)
We besloten nog een tweede heat te doen. Hier waren mijn tijden beduidend sneller.
Rondetijden:
  • 57.31
  • 57.14
  • 57.62
  • 53.50 (de beste tijd)
  • 58.12
  • 54.19
  • 55.93
  • 54.61
  • 55.46


Hoewel ik in beide heats laatste werd van onze groep vond ik het erg leuk.

ONDERTUSSEN IN DE PAARDENTRAM

Mijn moeder en broer gingen met de paardentram mee. Deze was te laat. Maar er werd een grote rit gemaakt zodat men niet meer naar het museum kon gaan. Terwijl het museum had geadviseerd om een paardentram te nemen. 
Verder zorgde deze paardentram voor een aardige file. Hieronder een aantal foto's van mijn broer.
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
 Foto John Kouters
Foto John Kouters

Na het karten besloot Frans Leijtens nog even richting het dorp te wandelen om daar een route langst interessante gebouwen te wandelen. Ik besloot mee te gaan omdat er anders een uur gewacht moest worden. De andere 4 van het karten besloten wel in het kartcentrum te blijven Hieronder Marcel. die aardig was geschrokken van een slippartij. Hij stond tijdens de tweede head langst de kant en moest dus weer proberen om terug op de baan te komen.
Tijdens de wandeling kwamen we ook andere reünisten tegen.





Het blijft altijd mooi om ergens anders te wandelen en zodoende ook andere gebouwen en monumenten te bekijken.



Het melkmeisje






Het oude weeshuis.



















Nadat we weer terug waren gewandeld naar het kartcentrum kon de uitreiking van de lustrumbeloningen plaatsvinden.

Mijn broer werd gehuldigd voor zijn twintigste Vierdaagse.
Foto John Kouters

Ook werden andere lustrumbeloningen uitgereikt. Dit jaar was er zelfs een beloning voor de zeventigste Vierdaagse. Bert van der Lans was overigens niet aanwezig, maar hij krijgt de beloning uiteraard ook. 









Francie de Leeuw werd bedankt voor de vele jaren dat zij in de reüniecommissie heeft gezeten.


Daarna de 'toppers' die de Vierdaagse voor de vijfenvijftigste keer hadden uitgelopen.





Na een bedankje voor de organisatoren was ook deze reünie weer verleden tijd.

Volgende jaar Zierikzee.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

1 opmerking: