zaterdag 22 januari 2022

Wel of geen Vierdaagse in 2022?

Deze week kwam het bericht dat ook dit jaar de Bloesemtocht in Geldermalsen wordt afgelast.
Men hoop dat het in 2023 echt weer door kan gaan. Op dit moment zijn de maatregelen nog onzeker zodat men de tocht niet meer kan organiseren op een goede manier.
Dat kan niet voor een eendaagse tocht waar ruim 30.000 deelnemers aan mee doen.
Wel jammer natuurlijk, want dit is al voor de derde maal.
De Vierdaagse echter kwam met de mededeling dat men hoopt dit jaar toch weer kan gaan organiseren.
Vierdaagse foto’s 2018.
Men wacht daarvoor de persconferentie van 25 januari af.
Want natuurlijk is hier ook een ruime voorbereiding voor nodig.
En zien alle vrijwilligers in deze onzekere tijd het wel zitten om duizenden wandelaars van de hele wereld mede te ontvangen.
Zelf ken ik een (oudere) vrijwiligers die zich heeft afgemeld. 

Dus het zal afwachten blijven.
Wordt het georganiseerd?
Onder welke omstandigheden?
En zien de gastgezinnen het wel zitten? Want je zult toch ergens moeten slapen,



We zullen dus maar gewoon afwachten.

Mocht overigens de Vierdaagse dit jaar worden afgelast mag ik naar de 30 kilometer.

Dan heb ik slechts 5 maal de 40 kilometer afstand kunnen wandelen. 
Ooit heb ik gezegd dat ik nog wel een paar jaar de 40 kilometer wil blijven wandelen. Maar gezien het feit dat ik de laatste tijd geen tochten meer heb gewandeld die groter waren dan 20 kilometer wil ik dat nog even bekijken. Hopelijk kunnen we binnenkort wel weer met georganiseerde wandelingen kunnen beginnen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten