zondag 6 mei 2018

Grenstocht Burgt en Co 6 mei 2018 (20,0 km)


Vandaag de grenstocht georganiseerd door Roparunteam Burgt & Co uit Ossendrecht. Roparunteam halen geld op voor vaak plaatselijke projecten voor kankerpatiënten met als thema "Leven toevoegen aan de dagen als er geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven."
Helaas op 22 april 2018 ook weer keihard geconfronteerd met de gevolgen van deze rotziekte. Daarom onderstaande Klompendans van Rowwen Hèze voor een (oud) voetbalvriend.
VOOR JOU KORNE
De start was in Ossendrecht. Ik liep de tocht samen met mijn broer.
Dit jaar had ik (in tegenstelling tot vorig jaar) wel mijn fototoestel bij.
Daarom kon ik weer foto's maken oa.a. van dit Jezusbeeld.

 

Al vlug ging de tocht richting de bossen.




In die bossen was het voor het weer heerlijk om te wandelen.


Soms waren er mooie spiegelingen in het water te zien.




De pijlen waren ook goed aangegeven.



We moesten ruim acht kilometer wandelen voordat we bij de eerste rust waren.





Maar ik genoot van de bossen ...


... en maakte deze foto van een dennenappel.



Hier stond wat water op het zandpad, maar over het algemeen viel het erg mee.




Langzaam kwamen we in de buurt van de rust.






Helaas was hier geen toiletmogelijkheid. (klein nadeel want de volgende rust was pas na ruim 19 km)
Bij de rust dronken we wat en gingen even zitten.

De 20 kilometerroute.

Bij de organisatie kon drinken worden gekocht. Allemaal voor het goede doel.

Daarna liepen we verder.



Vorig jaar liepen we 30 kilometer, toen gingen we ook daadwerkelijk bij Putte de grens over.



Nu kwamen we niet in het centrum van Putte (NL/BE).




Ondanks dat deze foto een verharde weg laat zien , bleven we voornamelijk in de bossen wandelen.




Dat gaf wel wat verkoeling.

Ook de koeien genoten van het weer.







Op weg naar de tweede rust.




Dat duurde best nog wel lang zeker omdat op de route (zie de foto bij de eerste rust) stond dat deze na 17,5 kilometer zou zijn.

Maar mijn App runtastics gaf al ruim 18 kilometer aan ...


... en de rust was nog niet bereikt.



Pas na ruim 19 kilometer zagen we de ingang van de controle en rust.

We liepen onze kaart afstempelen.
Dit stukje was wel wat lang.
We besloten daarom ook wat langer te rusten.
En kochten loten voor de Roparun. Zelf kocht ik er 1 omdat ik bij het team Dik en Dun uit Steenbergen ook al een lot had gekocht.
Nog ongeveer 2 ½ kilometer te gaan.

Het was ondertussen best warm geworden, daarom deed ik het wat rustiger aan.
In de verte is de kerncentrale van Doel te zien.

Langzaam kwamen we dichter bij Ossendrecht.

Deze zon met handjes moest ook op de foto.

De lammetjes genoten ook van het weer.


Nog een klein stukje te gaan.




Nog een foto met in de verte de kerncentrale Doel.



Rechtsaf ...
... het trapje op ...
... en de finish was bereikt.
We kregen nog een bloem.
Mooie tocht, goed georganiseerd, maar misschien eerder mogelijkheid voor een toilet.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten