woensdag 21 juni 2017

Vrijdag 23 juli 2010 Intocht Via Gladiola

 
 
Het zag er naar uit dat ik ook in een WK-voetbaljaar de vierdaagse weer eens zou uitlopen. Dat was me het laatst gebeurd in 1998. In 2002 was ik uitgevallen, in 2006 was de Vierdaagse na de eerste dag afgelast.


Er kwamen op het moment dat ik de Via Gladiola opliep veel (militaire) groepen naast mij wandelen.

Daarom was het soms iets langzamer wandelen, maar het was wel gezellig. 
 Alle wandelaars werden gefeliciteerd.




Het was druk op de Via Gladiola en het regende niet (voor het eerst in 3 jaar). De zon kwam ook niet echt door zodat het niet helemaal "Walking on Sunshine" werd, maar ik was niet ontevreden. 


Veel supporters hadden spandoeken gemaakt voor hun wandelaars. 


En ook stonden er groepen muziek te maken. (of ze waren net gestopt) 

 Er werd geklapt voor de wandelaars. 
En dan loop je langs de bedden van het ziekenhuis, waar patiënten naar de Vierdaagse kunnen kijken. Sommige liggen zelfs in bed. In reportages later op de TV hoor je dat sommige toch ernstig ziek zijn of al lang ziek. En dan besef je dat je heel blij mag zijn dat je dit jaar gewoon weer de Vierdaagse heb mogen lopen. 



 De finish kwam steeds dichter bij. 





 Free Hugs


En op de kruising met de Groenestraat stond de agent weer op ludieke wijze het verkeer te regelen. Hij werd overigens nog even een beetje geïrriteerd omdat een paar wandelaars gewoon doorliepen toen hij had aangegeven te stoppen.


 Het verkeer kon verder en even later mochten de wandelaars ook door. 

 Nog een kleine kilometer wist ik. 



 Steeds meer felicitaties 



 Jammer dat ze hun stem kwijt waren. 
 Deze wandelaars hebben niet getraind?! 

 De tribunes waren bereikt ... 
 ... Thom de Graaf nam de bedankjes in ontvangst en ... 

 ... de tocht ging over het Keizer Karelplein. 





 Ook hier werd muziek gemaakt. 

 Toen kwam de finish en zicht en kon ik mijn 14de beloning ophalen. 
 Even rusten, de Gelderlander ophalen en een man naar de IML-tent verwijzen. Daarna had ik met mijn broer afgesproken bij stationzicht, het restaurant tegenover het station. Omdat het hier te druk was zat hij op de trappen voor het station. Ik had hem snel gevonden. We gingen met de bus richting Beek, even een frietje eten en daarna douchen. De veertiende Vierdaagse zat erop. Het was Walking on Sunshine. 
En ik had slecht 1 blaartje. Een succesvolle 4Daagse dus. 
Met dank aan:
  • Rob en Marian ons gastgezin in Beek
  • Stichting Vierdaagse voor de organisatie
  • Vereniging Gouden Kruis Dragers. (Voor de verzorgingsposten)
  • KNBLO, voor de verzorging gedurende de 4 dagen
  • Kinderen in Ottersum
  • Bakkerij Van Dijk in Beers. Voor de heerlijke puddingbroodjes ieder jaar
  • Mijn moeder en Annie Teeuwissen voor het supporteren in Cuijk.
  • Mijn broer voor de afplaktip van 2008 die nog steeds goed werkt Evenals in 2009 slechts 1 blaartje.
  • Marc, Petra (voor de soeptip tijdens de 1ste dag), Danique en Melvin.
  • Ron Konijn voor het vele bellen. Vaak had ik de telefoon weer niet gehoord of was ik te laat.
  • Vele supporters langs de kant
  • Controleurs, die ondanks de vele kritiek toch hun werk naar behoren hebben gedaan.
  • En iedereen die ik ben vergeten.
Zonder deze mensen had de 93ste Vierdaagse niet succesvol kunnen worden afgelegd.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
CoolFronsenhttps://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten