zaterdag 12 mei 2018

Omloop Vestingstad Hulst 12 mei 2018 (15,0 km)


Vandaag besloot ik om in Zeeuws Vlaanderen een wandeling op het programma te zetten.

Het werd Hulst, de stad van Reynaert de Vos.
Om daar te komen moest echter wel tol worden betaald, of de Westerscheldetunnel of de Liefkenshoektunnel. Ik besloot ondanks dat ik een T-tag had vanwege de tijdsbesparing via de Liefkenshoektunnel te gaan.
Dit was het duurste van de hele wandeling, want voor €1,10 (met bondsreduactie) kon ik de wandeling beginnen.
De start was bij het Reynaertcollege.
Hier stond ook dit standbeeld.
Ook in Hulst wordt het plastic bij een volle bak naast de bak geplaatst.
Al vlug liepen we richting de vestingstad Hulst.

Waar ik diverse stadspoorten zag.

De kerk van Hulst.

Beeldje in de nis van de kerk.


Het was kermis in Hulst.

Nog een stadspoort.

Door bovenstaande poort liep ik het centrum van Hulst weer uit.

Soldaten

Nog even een foto van de twee kerken.
Hulst ligt vlak bij de Belgische grens.



Nu de kerken gefotografeerd in dezelfde richting.

Voormalige spoorlijn Sint Niklaas-Hulst.


De 'overweg' is er nog.


Paardenbloem
Ook dit eendje genoot van het weer.

Als snel liep de wandeling door de bossen.







Al snel waren er ook weer verharde wegen.



Wederom paardenbloemen.

De tocht liep Kapelleburg in ...
... om na linksaf te zijn geslagen weer te worden verlaten.


Langzaam liepen we weer richting de bospaden.






De rust zou in Clinge zijn.

In eerste instantie leek het op mijn App dat we van Clinge afliepen, maar uiteindelijk draaide we toch weer in de goede richting.



In Clinge was het nog een nruime kilometer naar de rust.



Er was daar ruim 8 kilometer afgelegd.


Bij de rust even een sanitaire stop en wat gedronken. Ik had 2 flesjes bij.

Daarna liepen we dezelfde weg door Clinge weer terug (alleen de grotere afstanden maakte nog een extra lus.)

Om nadat er 2 maal rechtsaf was geslagen en ruim één kilometer terug hadden gewandeld ...




Bijna klaar met hetzelfde stuk in tegengestelde richting, hier rechtsaf.

... op een nieuw gedeelte aankwamen waar nog niet was gewandeld.


De wandeling ging weer door bosrijk gebied.



Ik liep weer richting Hulst.



Nog even dit eendje op de foto.

Er werd gewaarschuwd voor een gevaarlijke oversteek. Ik kwam echter op dat moment geen verkeer aan.

Weer een klein stukje verhard ...

... om daarna weer een stuk over een onverhard pad te wandelen.


Hulst kwam in zicht.





We liepen weer richting de stadswal.




Mooi uitzicht.


Nog een klein stuk tot de finish, we liepen nu niet meer door het centrum van Hulst.




Ondertussen was het wel wat warmer geworden.



Kerncentrale Doel was ook vanaf Hulst goed te zien.

Nadat het laatste onverharde stuk was gepasseerd ...

... kwam de finish in zicht.
De wandelaars werden bedankt.
Nadat ik me had afgemeld reed ik weer naar huis.
Kaartje Hulst
Wederom door de Liefkenshoektunnel. Leuke wandeling, zeker een aanrader, alleen vond ik het jammer dat je al in het begin door het centrum van Hulst liep. Aan het einde voelt het meer als de kers op de taart.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten