dinsdag 1 januari 2019

Nieuwjaarstocht THOR 1 januari 2019 (6,1 km)


Het jaar 2018 zit er weer op. Op 30 december hebben we onze traditie van de eindejaarslunch bij De Ouwe Mart voortgezet.
Even nog een paar foto's maken van de ijsbaan.

Waar het nu even pauze was.


Zelf genoot ik van een lekkere uitsmijter.

En ook de Tullepetaon moest nog even op de foto.
Omdat Roosendaal in 2018 750 jaar bestond was er o.a. een monument opgericht waar spullen van 2018 in zijn opgeslagen.

Omdat ik steeds vergat er naar te gaan kijken, deed ik dat na de lunch.

Toen kwam 31 december en omdat mijn broer moest werken (en dat deed hij anders altijd) bakte ik de jaarlijkse oliebollen.
En later aten we broodjes met gourmetvlees. Dit jaar waren mijn moeder en broer bij mij om Oud en Nieuw te vieren.

Op 1 januari stond na een kort nachtje de Nieuwjaarstocht van THOR op het programma, een traditie die ik samen met mijn broer al voor de 22ste keer liep.

Het was wat regenachtig en onderweg maakte ik wat foto's.

Waar ik toch iets raars aan zag maar wat????

Het waren niet de regendruppels op de lens, want dat gebeurd wel meer tijdens motregen.
Op de A-dijken stond nog wat afgestoken vuurwerk.
Daarna liepen we langst een beekje, soms wel wat glad door de bladeren.


Daarna weer door een stuk verhard gedeelte. Zijn die lantaarnpalen nu echt krom???? Ik heb echt niet teveel gedronken op oudjaarsavond (toch)!
En ook deze bomen horen toch redelijk verticaal te lopen.
Daarna liepen we linksaf (dat stond toch aangegeven??) We wisten het niet zeker meer. Mijn broer zag dat we niet goed gingen, dus maar de eerste weg rechtsaf. Dit was uiteindelijk een privé terrein dat ook op een terrein met prikkeldraad uitkwam. Even vlug over het prikkeldraad. Daarna waren we weer in de buurt van het T-huis.
Ook dit paard moest nog even op de foto.
We besloten langst het gedenkbos te wandelen waardoor we weer op de oorspronkelijke route uitkwamen. Met ook weer niet parallelle bomen. Een man volgde ons (hij liep een grotere afstand) maar hij had iets later naar links gemoeten. Maar uiteindelijk kwam alles goed, behalve dat schijnbaar in 2019 alles wat parallel moet zijn niet meer parallel is.
Na een ruim uur kwamen we aan bij de finish waar we een warme kop chocomel namen. Thuis aangekomen werd het raadsel van de lantaarnpalen en bomen opgelost. Mijn fototoestel had op Fisheye Effect gestaan. Een nieuwe mogelijkheid van mijn toestel onbewust gebruikt. Omdat het eigenlijk best grappige foto's geeft heb ik ze maar geplaatst. Is weer eens wat anders.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten