zaterdag 19 januari 2019

Winterwandeltocht THOR 19 januari 2019 (10,0 km)

De winterwandeltocht van THOR stond vandaag op het programma. De tweede wandeltocht van THOR in 2019. De eerste is steeds de Nieuwjaarswandeling op 1 januari.
Ik twijfelde even of ik 10 of 15 kilometer zou gaan wandelen maar koos uiteindelijk voor 10 kilometer. Tijdens het wegrijden thuis bleek dat ik toch even de ruiten moest gaan krabben. Het had gevroren.


Dat zorgde er wel voor dat het een heel zonnige wandeltocht werd. Omdat het THOR-honk waar de start was dicht bij Visdonk (bos) ligt ging het grootste deel van de wandeling door het bos. 



Rechtdoor bij de container.


Toen ik weer even uit het bos kwam liep ik via de Zundertseweg richting het Eindstraatje. 


Om nadat ik dit straatje was ingelopen, weer in het bosgebied uit te komen. 



Even had ik een pijl gemist, maar gelukkig hoefde ik maar 50m terug. 



Om na een rondje langst kerstbomen weer op hetzelfde punt uit te komen. 






Na een laatste stuk door het bos kwam ik aan bij het T-huis waar de rust was. 





Hier heb ik even een warme chocomelk gedronken en een sanitaire stop gemaakt. 

Daarna verder voor het tweede gedeeltes n deze zonnige tocht. 
Soms een beetje drassig.

Deze liep door een ander gedeelte van Visdonk. 


Mooi weer om in het bos te wandelen

Bankje



Ik zag een aantal paarden en een pony. 



Pony
Uiteindelijk bleken we een rondje te hebben gewandeld en moesten nu alweer richting de finish wandelen. Nog een ruime kilometer te gaan.
Deze koeien hadden daar overigens geen besef van, zij genoten van het heerlijke weer. 



Via de atletiekbaan bij THOR kwam ik bij de finish aan. 
Ik kreeg een consumptiebon en bestelde nog een zak chip. Ik betaalde (toch) met €2,-, maar de vrijwilliger zei dat ik echt €1,- gaf.
Hoewel ik toch sterk twijfelde dacht ik dan zal ik me wel vergissen. Toen ik echter was gaan zitten kwam de vrijwilliger mij toch €1,- teruggeven. In de €1,- bak was de kassa lag inderdaad een twee euro munt. Zo was ook dat probleem weer uit de wereld en kon ik huiswaarts gaan.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten