zondag 10 februari 2019

Winterserie Audax 10 februari 2019 (12,1 km)



Vandaag wilden mijn broer en ik naar Tilburg gaan om te wandelen. Eigenlijk een ongeschreven belofte om minimaal 1 keer tijdens deze wandelserie daar te wandelen omdat mijn moeder (vandaag precies 11 jaar geleden) haar heup had gebroken. 
Maar omdat het weer er erg slecht uitzag, het was op het moment dat ik opstond zelfs aan het regenen besloten we toch in Roosendaal te blijven. Audax organiseerde namelijk de 3de en laatste wintertocht van dit seizoen. Mijn broer liep ook mee. 

Het was droog tijdens de start en we begonnen aan de tocht die 12 kilometer bleek te zijn. We liepen parallel aan de Willem Dreesweg richting het Molenbeekpad. 




Toen we daar waren liep de tocht naar rechts. 


We moesten namelijk richting de volkstuintjes.  


Ondanks dat het weer er slecht uitzag was het in tegenstelling tot de vorige twee wandelingen van deze Winterserie niet aan het regenen. 
Maar toen was het ook steeds op het eind. 
Deze dieren moesten ook even op de foto.



Ondertussen waren we op het Everlandsweggetje aangekomen en liepen richting Nispen. 


Een aantal dames waarvan mij er één ergens bekend van voorkwam vroeg om een foto te maken met hun telefoon. 


Even wachten op de trein.
Toen zag ik het nog niet, maar later wist ik het weer. Ik kende ze van de vrijdagochtend tijdens het wandelen. Ze waren van de fitnessgroep die steeds rond half twaalf koffie kwam drinken. 




In Nispen aangekomen liepen we richting café Tivoli waar de rust was. 





Met nog steeds geen regen ondanks dat de lucht er wel steeds dreigender uit begon te zien. 


We dronken wat en na een kwartiertje liepen we door de Dorpsstraat Nispen weer uit. 






Bij de rotonde konden we korter richting de finish, maar dat deden we niet. W


e liepen gewoon de route van 12 kilometer. Dus oversteken bij de rotonde en nog een stukje langs de andere kant van de weg. 

We zagen nog een aantal schapen in de wei staan. 



Gelukkig nog steeds geen regen. 





Uiteindelijk liepen we weer parallel aan de weg Nispen - Roosendaal over het fietspad. 
Nadat we het viaduct onderdoor waren gegaan zagen we de finish. 
Uiteindelijk tijdens deze 12 kilometer geen regen gehad, maar toen we eenmaal thuis waren begon het te regenen. Vandaag hebben we geluk gehad.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten