dinsdag 20 juni 2017

Riddertocht Ridderkerk 8 mei 2010 (24,5 km)

 
Er waren dit weekend wandeltochten in Etten Leur en Halsteren. Maar ik wilde dit jaar eens tochten wandelen, die ik nog nooit had gewandeld. Daarom besloot ik (dit keer alleen) naar Ridderkerk af te reizen voor de Riddertocht.
Ik moest even zoeken hoe ik op de parkeerplaats moest komen, maar toen dat gelukt was kon ik om 8.10u starten.

Het eerste gedeelte ging door een aantal wijken ... 


 ... maar al vlug kwam ik in parken en natuurgebieden.




 Hier moest ik de weg oversteken d.m.v. een viaduct. 

Het was een aangename temperatuur, alleen het zonnetje liet zich niet echt zien. En over die paar druppeltje zullen we ook maar niet teveel klagen.  




De routebeschrijving was heel duidelijk, zowel op papier als met behulp van kleuren. 

Ook deze hardlopers waren al vroeg actief. 


Het waren soms lange stukken, maar door de mooie omgeving viel dat niet echt op. En er kon ook goed worden doorgestapt.



 Kijk goed in de spiegel dan zie je mij lopen. 

Genieten van de dieren langs de weg. 



 In Oostendam was de rust.

 Deze militairen moesten echter weer verder met hun (Vierdaagse???) training. 
Ik ging nog even wat drinken...
... om daarna de tocht weer vervolgen. 
 Niet de Waalburg bij Nijmegen!!! 

 Niet zo boos kijken hoor. 

Wederom liep ik langs een mooie omgeving, helaas vielen er soms wat druppeltje ... 




... zoals te zien is aan deze wandelaar met paraplu. We konden dan ook (door de gladheid) niet langs het natuurgebied wandelen. (Wat ongeveer 20 minuten zou hebben geduurd. JAMMER.)
De tocht ging langs de jachthaven … 


... soms kwam er een boot voorbij. Het was een heel stuk als maar rechtdoor. 


Maar ik liep gewoon goed, je kon ook tempo maken. 

Langs bedrijven werd er gewandeld. 

Uiteindelijk moest er een trap worden afgedaald.
En kwamen we weer in wat meer bewoond gebied.





De rust (20,6 km) was ook snel bereikt. Ook hier heb ik even wat gedronken, maar omdat het wandelen lekker liep, ben ik niet te lang blijven zitten. 

Via deze haan liep ik weer richting de grote weg. 

Die moest tweemaal worden overgestoken, dat was goed uitkijken omdat er steeds op het tweede gedeelte niet meer te zien was of het verkeerslicht nog op groen stond. Dus maar goed op de verkeerslichten van de automobilisten letten. Gelukkig werd er ook door deze automobilisten goed opgelet. 



 Weer liep ik langs een stuk natuur ... 


... en moest nog even een omleiding volgen langs de sportvelden omdat er een gedeelte was afgesloten. 


 Maar ook dit ommetje was snel gemaakt ... 

... en Ridderkerk kwam weer in zicht.



Zodat ik na 4 uur en 45 minuten de 24,5 kilometer had afgelegd.  
Nadat ik nog even mijn wandelboekje had laten afstempelen, kaartjes voor deze website had uitgedeeld en wat gedronken, kon ik de rit naar huis weer gaan maken. Zeker een tocht om meer te wandelen, maar ik ga ook weer zoeken naar andere plaatsen waar ik nog nooit heb gewandeld. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten