zondag 16 juni 2019

Samenloop voor Hoop Roosendaal 15 juni 2019 (1ste 12 uur)


Het was eindelijk 15 juni geworden. De start van de 2de Samenloop voor Hoop in Roosendaal.
Toen ik rond 10 uur arriveerde was onze stand al een beetje ingericht.
We moesten alleen nog even wachten op Anita van het Inloophuis. Ze had haar auto volgeladen met allerlei spullen.
Die uiteindelijk uitgestald werden.
Er was van alles, glazen, hartjes tegeltjes, appels … . Te veel om op te noemen. Ieder team had de mogelijkheid zich met een stand te presenteren. Het hart waar een gedeelte van de hartjes was opgehangen is gemaakt door Henk Blom. Hij had voor deze Samenloop ook houten kersbomen en paaseieren verkocht.

Het parcours was nog leeg.
Wel waren ondertussen de kaarsen met steentjes klaargezet.
Moet je ze natuurlijk per abuis niet kapotrijden met de auto.

Ook de KWF boog stond al op het parcours.
En het hoofdpodium was nog leeg.






Rond twaalf uur werd begonnen met het klaarzetten van de kaarszakken. Omdat er nog een regenbui was voorspeld werd aangeraden om de zakken toch later te plaatsen.
Wij hadden 2 vakken toegewezen gekregen, dat waren ruim 130 zakken die we aan beide plaatsten.





Ondertussen had ik mijn moeder opgehaald voor de openingsronde met de eregasten.


Maar eerst even wachten met een bakje koffie of thee in onze stand.



Ondertussen werd ook de KWF stand aangekleed. Er was wel verbasing dat de EHBO ook in deze stand stond mede omdat ook het Bravis ziekenhuis een plaatsje moest krijgen.





Om twee uur werden de eregasten ontvangen.

Kwart voor drie liepen de eregasten richting de start.
Om drie uur werd de Samenloop geopend. Ingrid van der Heijden vertelde namens KWF iets over de Samenloop, Astrid Aarts stelde de organisatie voor (Team Doelbewust, KWF Roosendaal en Inloophuis RoseLinde) en de burgemeester wenste iedereen succes bij dit evenement met een lach en een traan.



Colinda, Sophie en Isméne zongen het lied Verlangen terwijl de eregasten zich klaar gingen maken voor de 1ste ronde.


Ondertussen stelden de eregasten zich op en gaf de burgemeester het startschot voor de Samenloop.


Ook mijn moeder liep mee als eregast.

Het was een parcours van 960 meter en bij de stand van het Inloophuis werden we enthousiast verwelkomt door Anita.
Na de ereronde liep ik door.

Omdat ondertussen de kaarszakken waren klaargezet zocht ik degene van ons en maakte daarvan een foto. Helaas heb ik ze niet allemaal kunnen vinden, mede omdat de regenbui wat teksten onleesbaar had gemaakt.
Don't you forget about me.
Voor Opa (Nooit gekend) 1 oom en 6 tantes.


Om 4 uur zou het Kraaienest optreden met zeemansliederen.




Nadat ik een aantal rondes had gewandeld bracht ik mijn moeder weer naar huis. Ze zou later terugkomen voor de kaarsenceremonie.


Nog enkele van onze zakken op de foto.





Soms moesten er nog zakken geplaatst worden, de steentjes en kaarsen stonden er al.
Team Keep on Smiling. Hier heb ik doppen van bier- en frisdrankflessen voor ingezameld. De totale opbrengst van die actie was €130,-.

Anita wilde mij ook wandelend op de foto zetten. Omdat ik toen niet liep moest ik even doen of ik aan kwam lopen voor de show.

Ondertussen waren de kaarsen aangestoken. Joke was begonnen voor ons team en toen ik tijdens mijn ronde langst kwam heb ik meegeholpen. Later kregen we hulp van een ander team.

Toen het donker werd begon het indrukwekkend te worden.
Mijn broer had mijn moeder weer opgehaald voor de Kaarsenceremonie.
John en Toos de Mooj waren ondertussen langst gekomen en stonden bij de KWF stand. Ze waren voor de kaarsenceremonie gekomen.

Om half elf begon de emotionele kaarsenceremonie voor mensen die niet meer onder ons zijn of strijden.
Marja en Astrid van de organisatie namen het woord en er werd een gedicht voorgelezen. Daarna 1 minuut stilte gevolgd door het lied "The Rose"  gezongen door Sophie en Carmen.


Daarna begon de ronde langst de kaarsen. Het 960 meter lange parcours was aan 2 kanten gevuld met de brandende kaarsen.

En ook de volle maan gaf een goede sfeer aan deze ronde. Ook mijn moeder liep mee. Die was door mijn broer weer opgehaald.


Ik fotografeerde ook een aantal kaarsen die ik had gemaakt.






Nogmaals liepen we langst de kaarsen van het Inloophuis. (Team 30 Wij lopen op Rose)




Na een paar rondjes te hebben gewandeld ging ik rond 12 uur naar huis. Even (kort) slapen en daarna de 2de dag.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten