zaterdag 29 juni 2019

Veenputtentocht 29 juni 2019 (10,0 km)


Na de Samenloop van 2 weken geleden en het samen 100 feestje van mijn zwager en zus was het weer eens tijd om te gaan wandelen.
De bedoeling was om deze week 40 kilometer te gaan wandelen. Maar eerder deze week werd al bij de weersverwachting aangegeven dat het tropisch warm zou worden.
Daarom besloten mijn broer en ik slechts 10 kilometer te wandelen. Mede omdat er ook andere wandeltochten hadden besloten grote afstanden te schrappen.
Hopelijk is het tijdens de 4Daagse niet zo warm. Volgende week is er nog een kans. En dan heb ik ook vakantie dus kan goed uitrusten.
Rond half negen kwam mijn broer me ophalen en we reden richting Oudenbosch.

De tocht liep richting het centrum.


Waar vele mooie gebouwen waren te zien, waaronder uiteraard de Basiliek.






Daarna liepen we richting de Mariagrot.

Waar ik ook een aantal foto's heb gemaakt.



Al vlug verlieten we het centrum van Oudenbosch.



Maar we bleven wel in de buurt van Oudenbosch.

We moesten ook het spoor weer over.





Bij nummer 215 moesten we onder een tunnel door. Dat nummer was goed te zien.

Al snel kwamen we bij de controle.

Dit was een zorgboerderij.

We dronken wat en namen een stukje cake.


Nog meer dieren op de zorgboerderij.
En ook deze schapen vielen op. Ze kwamen uit Limburg vertelde de gastvrouw.
We verlieten de zorgboerderij Bonte Hoeve en liepen weer richting Oudenbosch.

Nog ongeveer 4 kilometer te gaan.

Het waren nog een paar lange wegen.


Waar ook weer een aantal dieren in de wei stonden. Ook zij hadden het warm.
In de verte was de Basiliek te zien.


Nog even deze tunnel onderdoor en dan linksaf.

En ook de finish kwam weer in zicht.
Door de warmte moest er gesproeid worden.



En ook de finish kwam weer in zicht.
We dronken nog een cola en reden weer huiswaarts.
In de middag werd het inderdaad heel warm. Toch een goede keuze om een kleine afstand te wandelen.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten