zaterdag 4 januari 2020

Oliebollentocht Dordrecht 4 januari 2020 (10,3 km)


Vandaag besloot ik mijn 2de wandeltocht van het jaar in Dordrecht te plannen.
Ook vorig jaar had ik deze oliebollentocht reeds gewandeld.

Nadat ik me had ingeschreven kon ik beginnen voor een afstand van 10 kilometer.





Omdat Dordrecht veel parken heeft liepen we al snel in een park.




Ook zijn er diverse slootjes waar door het weer mooie spiegelingen te zien waren.





Wat wel jammer was is dat een man in een scootmobiel op een bepaald moment niet verder kon over een "wiebelbruggetje".







Daarna een stuk onverhard.

Daarna liep de wandeling langst een spoor.

En natuurlijk kwam er een trein voorbij.



Daarna liepen we onder het spoor door.



Om weer langst diverse bruggetjes te wandelen.




De parken zijn ook in de winter erg mooi.





Daarna snel naar de rust over een dijk.

En weer was er een slootje met een aantal bruggetjes aan de linkerkant. Eigenlijk had je even naar beneden moeten wandelen om daarna weer op dezelfde weg uit te komen.


De rust was bij een manege.

Omdat het binnen erg druk was, besloot ik niets te drinken en even buiten te zitten. Het was niet echt koud.
Na de rust werd de tocht vanaf de manege voortgezet. De 15 kilometerwandelaars liepen rechtsaf, ik ging linksaf en stak de weg over waar ik net vandaag was gekomen.
Linksaf dus.



Wederom waren er mooie spiegelingen in het water te zien.


En ook deze zwaan zwom vrolijk rond.

Mooie spreuk

Even later zag ik weer een aantal paarden.

En er was nog een rust waar chocomel werd uitgedeeld.

Daarna verder langst dit gangetje, de laatste kilometers kwamen eraan.


Wederom liep de wandeling door een park.




Kale bomen
Nadat de tocht onder dit tunneltje werd vervolgd ...


… kwamen we langst dit winkelcentrum.

Toen de tocht onder dit viaduct doorliep ...

… kwamen we nadat de overweg was overgestoken, weer in de buurt van de finish.


De finish is bij station Dordrecht Zuid. Je zou dus ook per sprinter naar deze tocht kunnen reizen. Ik was met de auto.




Het spoor lag na aan de rechterkant.

De finish werd bereikt.
Hier kon nadat ik was afgemeld worden gekozen voor 1,2 of 3 oliebollen. Ik besloot er 2 te nemen, maar dat was ook best zwaar.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten