zaterdag 18 januari 2020

Winterserie WIEGO 18 januari 2020 (9,0 km)


Vandaag was de 2de tocht van de Winterserie van Wiego.
Mijn broer was er niet bij omdat hij de late dienst had. Dus ik reed alleen richting Breda.

Nadat ik mijn auto had geparkeerd liep ik over de Ginekenmarkt richting de start.


Na de start liepen we niet direct naar het Mastbos, maar de andere kant. Hierdoor liep ik weer over de Ginekenmarkt.



De tocht liep richting landgoed De Wolfslaar.






Het weer was mooi. Misschien iets te warm voor de tijd van het jaar.


Even later kwam ik voorbij deze stuw.

Er was een splitsing en als ik naar rechts keek (de foto is in die richting gemaakt) kon je al het rustpunt zien.
Echter de 10 kilometer moest nog een extra rondje.
Daarna liep de tocht door het bos.


Waar diverse boomstammen waren opgestapeld.



Er waren mooie foto’s te maken van de slootjes met weerspiegelingen.




De pijlen waren goed te zien, dus we konden bijna niet mis lopen.



Even later verlieten we het bos.


Om daarna weer door een stuk bos te wandelen.


Langzaam kwamen we in de buurt van de rust.


Dit was bij Jeugdland waar al meer een rustpunt was ingericht.

Even rusten om na een kwartiertje weer verder te wandelen.


We liepen Ulvenhout (waar Jeugdland is gevestigd) en liepen direct Breda weer binnen.



Al snel zag ik aan de rechterkant de kerk van Ginneken weer.

Maar omdat we nog niet aan de 10 kilometer zaten moest een extra rondje worden gewandeld.



Een vrouw sprak me aan en vroeg of er al een jong in het nest van de ooievaar zat. Ik zei dat ze zich waarschijnlijk vergistte. Maar als er even goed werd gekeken zat er inderdaad een ooievaar met een jong. IN JANUARI !!



Omdat het weer redelijke goed was, kon ik nog een paar mooie foto’s maken.


Nog een stuk door het bos om kilometers te maken.


Even later zag ik weer de kabouters in de vorm van een potlood.




Het leek wel herfst, alleen de paddenstoelen waren niet meer te zien. Maar het is toch echt januari en dus winter.

Zoals ik al eerder aangaf zou het best wat koeler mogen zijn en een beetje vriezen. Hoort toch bij de winter.




Langzaam kwam de finish in zicht. Even dit persoontje op de foto zetten.

Het kasteeltje was al te zien.


Nog even oversteken om langst deze vijver te wandelen.

Met een paar nesten voor de vogels.



De kerk van Ginneken en de finish kwam nu echt in zicht.

Ik dronk nog iets en bestelde een broodje gehaktbal.

Zondag besloot ik met mijn moeder en broer naar de toneelvoorstelling in Nispen te gaan.
Mijn zus was één van de grimeurs. Helaas had de andere een ongeluk gehad. Door een val was ze zaterdag uitgevallen en kon er zodoende de 2de en 3de voorstelling niet bij zijn.

Het was een mooie voorstelling die ging over de PAUZE in een supermarkt.



Allerlei bijzondere situaties kwamen voorbij.
Even bellen.



De lift is ontploft.
Na de voorstelling in twee bedrijven kwamen de spelers op het toneel. Daarna een loterij.
Al met al weer een druk maar leuk weekend.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten