zondag 8 maart 2020

Winterwandeling De Losse Feeter 8 maart 2020 (19,9 km)



Vandaag hadden mijn broer en ik besloten om in Etten Leur te wandelen. We gingen een tocht van 20 kilometer doen, al namen we voor de zekerheid wel de 15 kilometerroute mee. Ook stonden we (naar later bleek) aan het begin van de corona crisis. De organisatie had voorschriften opgehangen.
Ze hadden wel besloten om door te gaan.

De 15 kilometer route hadden we meegenomen omdat we rekening hielden met regen. De vorige keer dat we in Etten-Leur liepen hadden we een nat pak en was zelfs mijn fototoestel aan het weigeren.


En inderdaad regende het soms. Maar het viel erg mee.

We liepen ondertussen Etten-Leur uit.



We liepen een lange tijd langst water aan de linkerkant.

En ook deze eendjes moesten natuurlijk op de foto.




Omdat het even wat harder ging regenen deed ik mijn camera in de tas.



We liepen richting Hoeven.



Waar we al snel aankwamen. Hier zouden we 2 maal rusten.



Er stonden kunstwerken.


We dronken binnen iets. We dronken iets. Wel zaten we dicht bij elkaar. In de loop van de weken hierna werd een afstand van 1,5 kilometer aanbevolen. Toen ik een sanitaire had gemaakt moest je de handen afdrogen aan een handdoek. Dat vond ik in deze omstandigheden niet erg hygiënisch dus ik schudde met mijn handen.


Daarna liepen we een extra rondje t.o.v. de 15 kilometer. Het eerste stukje zouden we later nog een keer lopen.
Toen ik dacht dat we de splitsing hadden gemist, zag ik deze in de verte.
Even dit kunstwerk fotograferen. 



We kwamen langst de splitsing met de 25 en 30 kilometer. Wij moesten linksaf.


We liepen daarna al weer snel terug richting Hoeven.




En toen we deze molen zagen was ook de rust al snel bereikt.


Wederom enkele foto's van de kunstwerken.

En ook werd er muziek gemaakt.

Daarna liepen we weer verder, het eerste stuk hadden we al een keer gewandeld.



We staken het spoor over.


En liepen op de B-weg langst de A58.

Daarna een stuk over een industrieterrein.
Dat was een wat minder stuk.


Maar al snel liepen we weer langst het spoor.



Om daarna weer wat industrieën te passeren.


De finish kwam in zicht.


En toen we langst de kerk liepen, kwamen we in de laatste straat voor de finish.


We dronken nog wat en er werd muziek gespeeld.
Daarna reden we weer naar huis.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Vanwege het coronavirus zal dit voorlopig de laatste georganiseerde tocht zijn die wordt georganiseerd. Vele wandeltochten zijn reeds gecanceld omdat er niet meer dan 100 personen bij een evenement mogen zijn. Zelfs de Bloesemtocht, Vierdaagse van Roosendaal zijn al afgelast.
De Airbornetocht in Oosterbeek en de Vierdaagse van Nijmegen houden ook al rekening met de situatie. 

Laten we goed voor elkaar zorgen, de adviezen opvolgen.
Dan kunnen we hopelijk snel de georganiseerde wandelingen weer oppakken.
En gezond blijven.

1 opmerking: