dinsdag 18 augustus 2020

Rondje Passerelle Vrouwenhof Centrum 18 augustus 2020 (6,4 km)


Vandaag besloot ik na mijn werk weer eens op pad te gaan.

Ik nam mijn nieuwe fototoestel mee.

Ik liep als eerste langst de nieuwe wijk Stadsoevers.
 


Het wordt iedere keer weer mooier.



Daarna even een paar mooie bloemen fotograferen.


Ik liep verder over de passerelle richting het station.
P


Daar maakte ik ook weer foto’s in de verte is hier de tv toren en de St Jan (vroeger een kerk) te zien.

En ik kan het ook niet laten sporen te fotograferen.


Ik liep verder richting de oude bioscoop en kwam langst Mariadal.


De oude bioscoop
De bedoeling was om later langst de nieuwe bioscoop te wandelen, maar uiteindelijk liep de tocht toch anders.



Ik liep langst de Jumbo en AH.

Daarna verder over de boulevard. Het begon een beetje te druppelen.

En toen ik in het vrouwenhof (parkje) liep begon het wat door te regenen.
Dus even schuilen en mijn nieuwe fototoestel in de tas.
Het toestel is te duur om al gelijk kapot te laten gaan.



Na een kwartiertje kon ik verder.

Ik fotografeerde nog even dit eendje dat zijn kop onder water stak.





Toen ik het Vrouwenhof had verlaten liep ik richting de watertoren.

En kwam al snel op de Nieuwe Markt aan.
Hier was duidelijk te zien dat het had geregend.

Deze mooie bloem moest op de foto.
Via de Passage kwam ik op de Oude Markt aan.



Ik liep daarna een stuk door het Emile van Loonpark.


Wederom maakte ik weer een paar foto’s in dit park.



In de verte is de Passerelle te zien.

Nog een stukje over de Kade. Ik besefte nu dat ik vergeten was om langst te nieuwe bioscoop te wandelen.

Omdat ik bijna thuis was besloot ik niet terugbetalen wandelen.

Nog even een paar foto’s maken van deze vogels ...
... en dit besje

Ondertussen was ik weer bijna thuis.


Het was een mooie wandeling vandaag, alleen jammer van de regenbui.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten