zondag 15 november 2020

Wandeling Wouwse Plantage Gele route 15 november 2020 (5,8 km)


Op 11-11 dit jaar had ik een carnavalsontbijt besteld.  Normaal is dat moeilijk omdat ik dan in Terneuzen moet werken en dit in café de 3 Weesgegroetjes in Roosendaal wordt georganiseerd. Maar door de coronacrisis en het feit dat daarom dit jaar niets georganiseerd kon worden op 11-11 besloot men dat deze ontbijten besteld konden worden. En het was heerlijk.
Op zondag besloot ik (ondanks dat er veel regen was afgegeven) een (korte) route te wandelen. 
Ik reed naar de Wouwse Plantage en nam de gele route die ik eigenlijk vorige week had willen wandelen. Ik besloot hem wel andersom te lopen.

Al snel stak ik de weg over en zag in de verte Wouw liggen.




En het werd weer goed rondkijken naar herfsttafrelen.



En die waren er weer genoeg.


Helaas heb ik nog steeds weinig rode paddenstoelen gezien ondanks dat ik ze vaak op o.a. Facebook voorbij zie komen.




Ook deze paarden moesten op de foto.






En wederom waren er paddenstoelen te zien.


Als je tijdens het wandelen goed rondkijkt zie je heel veel.



Ik wist dat het rond twaalf uur slecht weer zou worden. Daarom was ik ook in de morgen begonnen.



Uiteindelijk liep ik even iets buiten het bosgebied en kon foto's maken van het landschap.

Linksaf.


Ondertussen liep ik weer het bos in.



Er kwamen een aantal wielrenners voorbij. Normaal is dat wel lastig maar nu zag ik deze paddenstoelen ineens. Anders had ik ze over het hoofd gezien.



Blijft mooi.



Ondertussen liep ik weer richting de weg.
Deze moest overgestoken worden.

En ik kwam langst de velden van RKVV Rimboe, de voetbalvereniging uit de Wouwse Plantage.
Een aantal jaren geleden was dit ook het speelveld van RBC Roosendaal toen ze uit het betaalde voetbal verdwenen.



Het blijft een mooi gebied de Wouwse Plantage.



Even later kwam ik kerstbomen tegen.

Bloemetje

En ook deze bijzondere paddenstoel moest op de foto.
Ik kwam bij het bruggetje aan waar ik vorige keer (toen ik de route andersom wilde wandelen) verkeerd liep.

Hoewel het ondertussen al een beetje begon te regenen kwam het einde in zicht.
In de verte zag je de kerk van de Wouwse Plantage al.

Nog even de laatste foto's maken



Om daarna weer huiswaarts te keren.

Helaas was het in de middag te slecht om nog een stuk te wandelen.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten