zaterdag 1 januari 2022

Alternatieve Nieuwjaarstocht 1-1-2022 (6,0 km)


Vandaag de 2de alternatieve Nieuwjaarstocht. Wederom door de Corona maatregelen geen tocht via de THOR.
Het zou dit jaar voor de 25ste keer zijn. Alleen de avondvierdaagse heb ik meer gewandeld.
Mijn broer en ik besloten de auto op het parkeerterrein van Vierhoeven te zetten. Er zouden toch wel meer auto’s staan dachten we. Maar hier een foto van alle auto’s.
Als eerste liepen we langst het protestkamp van de woonwagen bewoners. Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik er het laatste jaar nog nooit iemand gezien. 
De gemeente wil dan ook dat het kamp wordt ontmanteld. Zal nog een juridische strijd worden.
We liepen richting de wijk Dijken. 



We kwamen aan bij het Dijkcentrum. 
Uiteraard was het hier rustig. Alleen de Plus was open.
Daarna liepen we weer terug richting het bos.

Langst de rand van het bos liepen we verder. Vorig jaar hadden we de auto op bovenstaande plaats geparkeerd.

We liepen langst de bosrand richting de Lodge. 

Om niet op de drukke weg te blijven lopen gingen we nu op de bospaden verder.

Het einde kwam in zicht, we liepen in de buurt waar normaal de start was.

Ook deze ezel zagen we in de wei staan.
We zagen het protestkamp weer. Aan de auto met de kapotte autoruit is te zien dat er waarschijnlijk weinig mee is gereden de laatste tijd.

Zo eindigde deze 25ste Nieuwjaarswandeling waarvan de laatste 2 alternatief. In 2023 hoop ik dat het weer op de normale manier kan.

Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten