maandag 28 februari 2022

Waaromnie Tullepetoanse wandeltocht 27 februari 2022 (4,7 km)


Omdat enkele weken terug nog niet bekend of er wat met carnaval mogelijk was en zoja wat had ik mer samen met mijn broer ingeschreven voor de 2de Waaromnie Tullepetaonse wandeltocht. We besloten hem te lopen op de zondag van carnaval.
Overigens waren de coronamaatregelen op 25 februari versoepeld dus er was weer reden voor een carnavalsfeest. Waar iedereen veel behoefte aan had. (Overigens zou ik de tocht ook hebben gewandeld als eerder bekend was dat er weer meer mocht.)
We konden overal in de route beginnen dus wij begonnen bij mijn moeder. Al snel liepen we langst het spandoek van Waaromnie.


De bedoeling was om letters te verzamelen.
We waren niet de enige zagen we al snel.
Voor de kinderen was er een bingokaart waarop plaatjes konden worden afgestreept.

En soms waren er ook ludieke opdrachten. De letter D moest hier op 2 plaatsen worden ingevuld.
Hoewel we nu ongeveer op de helft van de wandeling waren, zagen we al wat eruit moest komen.

We liepen via de Nieuwe Markt doot tussen de Markten naar de Oude Markt.
Hier kwamen we langst de Tullepetaon en was het al aardig druk.

De Tullepetaonen hadden duidelijk behoefte aan een feestje na 2 jaar.

Waarschijnlijk zijn hier bij diverse cafés ook letters gemist maar ik wilde toch de 1,5m nog wel een beetje aanhouden. (Donderdag 3 maart bleek dat dit niet nodig was geweest.) 

Na even op de Oude Markt te hebben gestaan liepen we verder door het Emilie van Loonpark.

De sok.

We waren bijna klaar met de wandeling. Nog een paar vlaggen fotograferen.

De letters die ik had gevonden waren:
ZIJDE GI* *AN R*OSE*DAOL DAN ZIJDE GI* *A* G*EJ HUIZE.
De oplossing was dus: 
ZIJDE GIJ VAN ROOSENDAOL DAN ZIJDE GIJ VAN GOEJ HUIZE.
Van Goej Huize was het motto van 2022.

 Vergeet mijn gastenboek niet.
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten