zondag 13 februari 2022

Winterserie Hart van Brabant 13 februari 2022 (15,0 km)

Vandaag reden mijn broer en ik richting Tilburg. Ondertussen stond de 4de tocht van de winterserie 2021-2022 op het programma.
We waren al voornemens om de 1ste tocht in november te wandelen, maar we konden toen gaan kijken naar het nieuwe huis van mijn nicht Danique en haar vriend Dylan. Dan maar de 2de tocht in december dachten we.
Maar toen was er net weer een lockdown afgekondigd en ook de 3de tocht werd daardoor overgeslagen.
Vandaag dus eindelijk de rit richting Tilburg. We hadden ons al ingeschreven en na het scannen van de QR-code en het ophalen van de route konden we verder. We verlieten het gebouw via de achterkant.
Sinds 2008 hebben we een "onuitgesproken" afspraak dat we proberen ieder jaar 'n tocht in Tilburg te wandelen. Toen is mijn moeder daar gevallen en heeft de organisatie een mooi bloemstuk verzorgd.
Hoewel dat niet ieder jaar is gelukt hebben we toch vaak kunnen wandelen in Tilburg.
 
We liepen richting de Universiteit. Nadat we het terrein hadden gepasseerd liepen we rechtsaf.

Even goed opletten want na dit beekje moesten we direct linksaf over een grasveld. Twee dames liepen door dus riep ik ze maar even terug.



Al snel moesten we de weg oversteken.


Het weer was redelijk, dus deze paarden konden ook in de wei genieten.


We liepen nu langst een wijk. Ik kan me niet herinneren dat we hier eerder hadden gewandeld.


Maar vroeger was de afstand 13 kilometer, nu is het verlengd naar 15 kilometer.

We moesten richting de McDonald waar je kon rusten.

De twee dames twijfelden even. Ik kwam in gesprek met hun en ze vertelden dat ze voor de eerste maal de Vierdaagse zouden gaan lopen.
Ze zijn zeker omdat ze meededen aan de ViaVierdaagse. Gezien hun tempo geef ik ze een hele goede kans als ze geen blessures oplopen.
Tijdens de rust spraken we nog even met de dames en wensten hun succes.
Wij liepen weer verder voor het tweede stuk van de wandeling.

Een rondje om uiteindelijk weer bij het viaduct onder de A58 door te lopen.
Maar eerst zagen we dit paard …
… en deze puinhoop nog.



Maar uiteindelijk liepen we echt onder het viaduct door.

Een stuk langst het Bels Lijntje.
Ondanks dat het pas 13 februari was leek het op enkele plaatsen toch al lente te worden.



We maakten nog een rondje door het bos.

Zagen deze stammen.




Het liep goed vandaag, ondanks dat ik deze week een beetje moe was.





Ondertussen was het laatste stuk van de wandeling ingezet.



En al snel zagen we treinstation Tilburg Universiteit (wat ik uit mijn studententijd kende als Tilburg West)


We moesten de trap af onder het viaduct door en de trap weer op. Na het afmelden dronken we nog wat en reden voldaan weer richting Roosendaal. Misschien op 6 maart de laatste tocht. (Maar in dat weekend hebben we de keuze uit 4 tochten.)

Vergeet mijn gastenboek niet.
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten