zaterdag 3 juni 2023

Van Gogh wandeltocht 3 juni 2023 (10,2 km)

          

Vandaag liep ik de Van Goghtocht in Zundert. 
Toen ik aankwam kon ik achter het inschrijfbureau parkeren. Dat viel dus weer mee. 
Toen ik me had ingeschreven voor de 10 kilometer kon ik starten. 
Al snel liep ik Zundert uit en kwam soms over een smal pad waar het moeilijk lopen was. 


Gezien mijn eerdere hielspoor en de naderende Vierdaagse ben ik daar op dit moment niet zo’n favoriet van. 

Hoewel ik eigenlijk geen echte pijn meer heb voel ik af en toe wel steken. 







En straks is het wel 4*30 km, waarvan de eerste twee dagen eigenlijk gewoon 33 kilometer. 

We wachten het maar gewoon af. Ik besloot overigens nog wel een afspraak te maken met de fysio. Zekerheid voor alles. 

Maar al snel ging de wandeling al weer over verhard terrein. Daarna langst een beekje waar een man met een hondje liep. 


Ik liep richting Wernhout. 






Al snel kwam ik in de buurt van een aantal kassen waar we naar binnen moesten. 




Als eerste zag ik een machine waar de potten met plantjes per rij werden verplaatst naar een lopende band.

In de kas kwam ik in gesprek met een man en liep een stukje met hem mee. 

In de kas was veel te zien en we bekeken de planten die er stonden. 

We liepen ook nog even buiten de kas, om daarna weer een ander gedeelte van de kas binnen te gaan. 








Halverwege was de rust. 

Hier dronken we wat en ik nam een sanitaire stop. 
En keek nog even op de routes die daar ook opgehangen waren. 


Daarna liep ik met de man verder door de kas en ook buiten de kas. 

Het was heel mooi om het allemaal te zien. 
Al snel kwam de splitsing en liep ik weer alleen verder. 
Ondertussen kwam ik langst nog een aantal kassen, maar daar liep je niet doorheen.

De volgende rust zou bij de voetbalvereniging zijn. 

Maar omdat ik maar 10 kilometer zou wandelen vandaag besloot ik daar geen gebruik van te maken. 


Het was nog een kilometer of drie richting Zundert. 



De tocht liep langst dit huisje. 

En even later zag ik weer een aantal kassen. 



Ondertussen werd Zundert bereikt, de plaatst waar iedere eerste zondag van september het bloemcorso plaatst vindt. 

Nog een paar straatjes en daarna kon ik me afmelden. 

Ik kreeg nog tomatensoep en aardbeien. Nadat ik de soep had opgegeten reed ik weer richting Roosendaal.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten