zondag 7 april 2019

Wandeltocht gemeente Rucphen 7 april 2019 (17,0 km)



Vandaag konden we wandelen in Rijsbergen en Rucphen. 
We wisten dat we in Rijsbergen ook op kleinere afstanden uiterlijk om 10 uur moesten starten. 
Dus kozen we voor Rucphen waar we vorig jaar met erg warm weer 30 kilometer hadden gewandeld. 
Dit jaar kozen we voor de 17 kilometer, die uiteindelijk 19 kilometer bleek te zijn. Om 9 uur kwam mijn broer mij ophalen. 
De start was in het wapen van Rucphen. Nadat we waren ingeschreven liepen we al snel Rucphen uit en komen in een bosrijk gebied. 

Het was lekker weer en gelukkig niet zo warm als vorig jaar. 


Toen waren de laatste kilometer wel erg zwaar.  

Na een tijdje kwamen we bij een splitsing waar een banaan werd uitgedeeld. 

Waarschijnlijk heb ik daar mij routebeschrijving laten liggen want die was ik ineens kwijt. 

Maar ik wilde niet teruglopen, zeker omdat mijn broer ook nog de routebeschrijving had. 

We liepen weer een stuk verder in de bossen richting Schijf. 


Onderweg zagen we een aantal schapen in de wei staan die lekker aan het drinken waren. 
Die moesten natuurlijk even op de foto. 


In Schijf was de rust. 
Ik dacht daar staat een hele rij voor de toilet die zelf tot buiten doorliep. 
Maar toen zag ik het al het was een rommelmarkt waar mensen stonden te wachten tot de deur open ging. 



Wij liepen verder en kwamen deze koeien tegen. 



Uiteindelijk was het de bedoeling dat wij richting Sprundel liepen. 





Maar eerst nog even naar de rust de rust was bij een kinderparadijs waar wij ook vorig jaar heb ik een rust. 

Uiteraard maakt ik ook nog enkele foto’s van de dieren. 


We dronken wat en rusten even uit. 
Daarna de lange weg naar Sprundel. Vorig jaar liepen we deze weg in tegengestelde richting. Toen stond daar ga hier rechtsaf. Bij het volgende punt zou de rust zijn. 
Maar dat bleek dus toen nog 2 km te zijn. 
We liepen langst het bord van Club Mystique en zagen daar een aantal wandelaars uit een zijpaadje komen.

Wij maakten grappen dat hij misschien bij de club waren geweest. Echter deze perosone hadden ergens een pijl gemist dat ze linksaf moesten en zodoende hadden ze ook de rust niet gezien. 
Omdat ik dus wist dat de weg 2 km lang was, besloten zij even te rusten. 




Wij liepen verder. 



We kwamen langs deze mooie klok die uiteraard ook even op de foto moest. 



Uiteindelijk kwamen we Sprundel binnen een dorpje dichtbij Sint Willebrord. 






Lente
Mooie tulpen







Nadat we Spundel uit waren kwamen we al snel in St. Willebrord




Waar we de kerk al boven de huizen zagen uitsteken. Daar zouden we later langstlopen.
In Sint Willebrord was de volgende rust dit was bij voetbalvereniging Rood-Wit. 
We besloten weer even wat te drinken en nog een klein kwartiertje liepen we verder. 
We zagen dat ze in Sint Willebrord wel houden van honden maar niet van hun stront dat ze achterlaten.



We kwamen ook al snel aan bij de kerk van Sint Willibrord waar ook een Lourdes grot te zien was. 
Lourdesgrot

Hier maakte ik ook even foto’s van evenals het Mariabeeld. 


Toen we verder liepen zagen we een heleboel trekkers langskomen. 

Het waren zeker een stuk of 50.
We grapten even dat dit de hier op de tegenstander van RBC zou worden vervoerd dit in het kader van ze gaan op de trekker weer naar huis. 

Daarna verlieten we Sint Willibrord en konden we voor het laatste stukje naar Rucphen de wandelpas er weer inzetten. 




Eendjes
Skidome


In Rucphen aangekomen waren weer snel bij de finish waar we ons afmelden en daarna weer richting Roosendaal rijden. 


Gelukkig was het dit jaar niet zo warm zodat we niet al te moe thuis nog van de rest van de dag konden genieten.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten