zaterdag 21 december 2019

Avondkerstloop Nispen 21 december 2019 (4,4 km)

De tweede wandeltocht die ik vandaag liep. Mijn moeder en broer liepen ook mee. Daarom kozen we voor de tocht van 4 kilometer.
De tocht was samen met de hardloopwedstrijden en aangekondigd voor minder sportieve Nispenaren. Alsof je minder sportief bent als je niet (kunt) hardlopen.
De start was in de kerk.




Toen we ons hadden ingeschreven moesten we tot half zeven wachten.
Toen werden we begroet en na enkele minuten konden we daadwerkelijk starten.

Het begin van de tocht liep langst een tuin.

Helaas begon het te regenen.

Maar dat was nog niet het ergste. Ik zeg het niet graag maar deze tocht werd zelfs voor de ‘minder’ sportieve Nispenaren een hel.
Het werd al snel duidelijk dat de wandeltocht niet goed was overdacht. Zeker de 4 kilometer waar ook veel kinderen (en kinderwagens) meedoen stuur je niet door donkere moeilijk begaanbare paden.


Het leek er ook op dat de wandeltocht maar vlug in elkaar is gezet. Erg vervelend om zo te schrijven.

Ik wil namelijk niet gelijk kritisch zijn, maar dit kan echt niet. Ook mijn moeder moest soms goed worden begeleid. En ik vraag me af hoe in de soms donkere gedeeltes kinderwagens moesten worden voortgeduwd.

Soms waren er wel stukken die waren verlicht.

En we liepen ook door een stal.



Maar daarna werd het weer erg donker.

Op een bepaald moment liep ik zelfs tegen het prikkeldraad omdat er echt niets te zien was.


Gelukkig liepen we op het laatst een groot gedeelte door Nispen zelf.




Sorry organisatie ik besef dat het allemaal in de vrije tijd moet, maar dit moet echt volgend jaar anders. Ik twijfel nog of ik hier ga wandelen. Vorig jaar was het soms ook wel donker, maar niet zulke grote stukken.

Na de tocht keken we nog even naar de eerste start van de hardloopwedstrijden.



Als laatste toch nog iets positiefs. Wel mooi dat er aan het evenement een goed doel was gekoppeld.

Langzaam kwam de Kerst eraan.

Dus op zondag (ondanks dat het weer erg slecht was) naar de koopzondag.

Waar in het centrum een aantal Kerstbomen stonden.
Nadat ik even wat had gegeten ...

... ging ik nog even kijken naar de Kerstmannenrace. Onder een afdakje overigens.
Opwarmen



Start




Finish

De ijsbaan.


Ook de Kerstman kwam langst ...

... met zijn Elfjes.

En de kinderen konden een rondje rijden met het treintje.

Daarna ging ik nog even kijken naar dit koor.
En dronk gluhwijn dat werd aangeboden.


Daarna ging ik weer naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten