zondag 19 mei 2019

Groot wandelevenement Achtmaal 19 mei 2019 (12,0 km)



Vandaag wilde ik gaan wandelen in Achtmaal. Maar omdat het regenachtig weer was toch maar even op buienradar gekeken
Hier stond op dat het vanaf 11.05u droog zou worden. Daarom reed ik toch maar richting Achtmaal. De bovenstaande foto heb ik met de telefoon gemaakt. Mijn fototoestel liet ik nog even in mijn rugtas.

En inderdaad rond 11.05u werd het droog. Alleen in de bossen vielen soms nog wat druppeltje.





Het Pannehûske kende ik nog. Daar fietste ik altijd voorbij op weg naar Zundert op de eerste zondag van september. Daar is dan het bloemencorso.


In de bossen was nog goed te zien dat het had geregend.



Na ongeveer de helft van de route kwam ik op de controlepost. Hier dronk ik wat. Grotere afstanden kwamen langst de andere kant.

Na een kwartiertje waarin ik wat gedronken heb en een klein tomaatje had gegeten liep ik verder.






Hoewel het weer nog wel wat grauw was bleef et droog.




De tocht liep weer door een bosachtig gebied.
Over een bruggetje. Wel goed uitkijken wat aan de rechterkant was geen leuning.





Echter dit bruggetje was nog wat smaller, dus nog beter uitkijken.
Even dit paard op de foto zetten.



Al snel was ik weer in de buurt van Achtmaal.



De kleine afstand liep direct terug naar de finish, ik mocht nog een extra ronde lopen.



Maar ook voor mij was het niet meer zo ver.


Even wat beelden op de foto zetten.
Ik zag nog oude auto's rijden net voordat ik de finish bereikte.
De vlaggen waren omgewaaid.

Ik melde me af en kreeg nog een tomatensoep.
Daarna richting mijn auto. Ik vergistte me in eerste instantie in de weg waar de auto stond. Maar ik kwam er al snel achter zodat ik weer huiswaarts kon rijden.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten