maandag 26 juni 2017

Olympustocht Halsteren 21 mei 2016 (10,2 km)

Vandaag had ik besloten om weer te gaan wandelen.
 Nog even twijfel of ik voor 5 of 10 kilometer zou kiezen.
Maar bij het inschrijven koos ik voor de 10 kilometer. De wandeling begon bij café de Beek. Na me te hebben ingeschreven kon ik vertrekken.

Het eerste stuk liep richting sportpark De Beek
Daarna de rotonde over.


Door een gebied met huizen van de laatste tientallen jaren. 







Snel richting Fort de Roovere



Hier is ook de zogenaamde Mozesbrug waar het van een afstand lijkt alsof je door het water loopt.

Mozesbrug







Daarna een stuk richting een meertje. Aan de overkant zag ik ook wandelaars lopen, maar het duurde nog even voordat ik daar ook was.



Er liepen 2 trimmers met een hond voorbij. (Ik liet ze maar even voorgaan omdat het pad soms erg smal was).

Op een bepaald moment twee maal rechtsaf om aan de andere kant van het meertje te komen.
Weer liep ik langst de trimmers. De hond zat te spatteren in het water. Toen ik voorbij liep moest de hond zich uiteraard even afschudden. Gelukkig werd ik niet erg nat.



Niet veel later kwam de rust in zicht. Een boerderij.
Hier dronk ik wat en at een saucijzenbroodje. Na een flinke rust van een ruim kwartier liep ik weer verder.


Langs een hertenkamp en een beeld van een liggende vrouw.



Ook deze mooie bloem moest even op de foto. 

Daarna een stukje langs de weg richting Halsteren.

Een paard stond aan kant te kijken.



Even later stond er een bord met Inrichtingsplan West Brabantse Waterlinie. (Met o.a. Fort de Roovere).





Al vlug liep ik Halsteren weer binnen.
Daar was een nog een kilometer tot de finish.


Nog even de weg drukke weg oversteken.


Net voor de finish zag ik nog dit Mariabeeld.
Een leuke wandeling, rustig gelopen. Het was ook weer enkele jaren geleden dat ik in Halsteren was gestart.
 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten