vrijdag 17 mei 2019

Midweekwandeling Gulpen 15 mei 2019 (5,0 km)



Ja als je dan tocht met vakantie bent en je bent in de buurt van Gulpen, dan kun je natuurlijk de midweekwandeling meepakken. Deze wordt iedere maand op de derde woensdag georganiseerd.

Mijn moeder en broer reden mee naar Gulpen, maar besloten niet mee te wandelen. Daarom koos ik voor de korte tocht van 5 kilometer.
Zodoende konden we later nog richting Heerlen.. Mijn auto parkeerde ik net buiten Gulpen waar je niet moest betalen.
Het was daarna een klein stuk terugwandeln naar de start.

Toen ik me had ingeschreven was er al gelijk een splitsing tussen de 5 en 10 kilometer. Als je beide tochten liep kwam je aan de maximale afstand van 15 kilometer.


Wederom een Jezusbeeld


Al snel kwam ik langst een park waar ik een filmpje maakte.


En natuurlijk ook een aantal foto's.


Even later liep ik langst dit gebouw.



Daarna kon er weer worden genoten van de dieren in de wei en de mooie heuvelachtige omgeving.


Uiteraard maakte ik van de heuvels ook een filmpje.

Camping in de heuvels.


Ik liep aardig door ondertussen, maar moest volgens dit bord mijn snelheid matigen.

Om zodoende te kunnen blijven genieten van de mooie Limburgse omgeving.




Ondertussen werd de terugtocht al weer ingezet en ik zag deze kippen.

Om weer een kruisbeeld tegen te komen.

Filmpje heuvels omgeving Gulpen.







Het weer was goed niet te warm.

In dit gebouw werd de zon gespiegeld.


Bij deze molen maakte ik weer het onderstaande filmpje.


Wandelen is natuurlijk mooi, maar ook fietsen door het heuvellandschap is aan te raden.




Ondertussen kwam Gulpen weer in zicht.
En ik kwam weer bij het park dat ik reeds eerder had gezien.

Ik vermoed dat ik hier een stukje verkeerd naar de finish ben gewandeld.
Maar omdat ik wist waar ik moest zijn was dat geen probleem. Ondertussen belde mijn moeder hoe ver ik was. En toen zagen ze mij ineens aankomen.

Nog even afmelden, het wandelboekje laten stempelen ...
… om daarna te genieten van de Limburgse vla.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten