zondag 15 december 2019

Audax winterwandelserie 15 december 2019 (11,0 km)

Zaterdag was het in de ochtend slecht weer. Ik hoopte dat het zondag tijdens de Audax wandeltocht beter zou worden.
Op zaterdag had ik namelijk geen tocht gepland. Om half twee en kwart voor drie stond er namelijk een concert van Zingen voor je leven op het program.
In de Moriaan zou het concert plaatsvinden.
Diverse (Kerst)liedjes werden gezonden.
En ook werd er een mooi nummer op de dwarsfluit gespeeld.
Zondag was het weer goed. Dus mijn broer en ik besloten te gaan wandelen.


Om kwart over negen konden we starten.



We liepen richting sportpark Vierhoeven om daarna de bossen in te gaan.

Soms was het wel een beetje drassig. Ja het had wel veel geregend de afgelopen tijd.



De tocht liep richting Nispen.



Het was helder weer dus een mooie dag voor deze wandeltocht.



In de verte was Nispen al te zien.


En toen we bij de rotonde waren aangekomen, kwam de rust in zicht,


Ik liep nog even langst de kapel, die helaas op slot was.
Wel nog even vlug een foto gemaakt van het oorlogsmonument.


Bij Tivoli was de rust. Hier dronken we wat.

En bij de sanitaire stop zag ik deze tegel.

Daarna liepen we weer verder.

Dit maal langst de nieuwe wijk Oostmoer.



Daarna ging de wandeling verder langst de mountainbike baan.
Waar ook deze boomhutten te zien was.

Allemaal aangelegd door de Heerlijckheid Nispen. Enkele jaren geleden hebben ze de Brabantse dorpenrally hiermee gewonnen. Ook het openluchttheater is van de Heerlijckheid Nispen.



We liepen verder richting het Molenbeekpad.




Omdat het weer nog steeds mooi was (in tegenstelling tot vorig jaar toen het de laatste kilometers ging regenen.) was het prachtig om hier te wandelen.







We waren al snel bij het bruggetje om aan de andere kant van de Molenbeek uit te komen.







In de verte kwam Roosendaal Zuid al te zien.



En al wandelend kwamen we bij het sluisje.

Hier liepen we even verkeerd, maar we zagen het al snel.

De laatste meters richting de finish bij Huis ten Halve werden ingezet.


En na ruim 2 uur waren we weer binnen.
In de middag gingen we met onze moeder richting Intratuin Halsteren waar het erg druk was.
Hier heb ik een aantal foto’s gemaakt waarvan hieronder een kleine impressie.










Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten