zaterdag 28 december 2019

Snerttocht Oud Vossemeer 28 december 2019 (4,2 km)

Vandaag stond de Snerttocht in Oud Vossemeer op het programma. Mijn moeder ging ook mee.
Daarom had ik zeker met de ervaring van vorige week in Nispen even een mail gestuurd. Werd er iets verwacht met betrekking tot het wandeltempo. Omdat er in groepen zou worden gestart. Maar dat was alleen maar om te zorgen dat de wandelaars gespreid bij de posten kwamen.
Verder was ik benieuwd of je weer door donkere gebieden zou wandelen. Op de website stond overigens dat het verhard terrein zou zijn. Rond kwart voor zeven konden we vertrekken.
We kregen een staaf mee die licht gaf. En alleen het eerste stuk was een beetje donker. (Al was aan de rechterkant van de dijk waar we liepen de verlichting van Oud Vossemeer te zien.) Dus zo donker als vorige week in Nispen was het niet. Overigens hoorde we later dat er een echt donker stuk uit de route was gehaald. Zeker omdat daar ook hard werd gereden door auto’s.
Onderweg waren diverse posten en bij de ijsbaan kregen we chocomelk of gluhwein.




Bij een volgende post konden we een spelletje doen. Dat ging mijn moeder en mij goed af.
Als beloning kon een gehaktballetje worden meegenomen.


Op diverse plaatsen was verlichting te zien. We waren overigens weer in Oud Vossemeer aangekomen.


Bij ELON kregen we een pannenkoek. ELON geeft lessen in brandprefensie.
Brandweerman.
Nadat de pannenkoek was genuttigd liepen we verder voor het laatste stuk.

Waar ook weer een aantal mooi verlichte tuinen waren te zien.

Na een uurtje waren we terug.
We kregen als afsluiting nog een kom snert.  Deze tocht was een stuk beter dan de tocht in Nispen. 
(Maar waren we dat ook niet gewend van de Zevendorpentocht!)
Misschien volgend jaar weer op het programma zetten.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten