zondag 1 december 2019

Bevrijdingswandeltocht 1 december 2019 (9,2 km)


Nadat ik afgelopen maandag de bevrijdingstocht had gefietst zou ik vandaag samen met mijn broer deze tocht gaan wandelen.

Omdat bij het fietsen bleek dat vooral in het begin veel te zien was, besloten we de tocht in omgekeerde volgorde te wandelen.
We kwamen dan eerst langst de Polarbear en konden daarna een flink stuk doorwandelen.
 








Na een aantal kilometer kwamen we langst de commandokazerne.




Daarna konden we weer een stuk doorwandelen.


Uiteindelijk liepen we nadat we de beide begraafplaatsen hadden gepasseerd weer richting het centrum.


Op de boulevard zagen we de nieuwbouw.

In het centrum waren dus een groot aantal zaken te zien die met de bevrijding te maken hebben.




En ook de steen die ik tijdens de fietstocht niet had gezien bij Brugstraat 44 werd gevonden. Maandag lagen er veel bladeren.


Bij het monument in de Parklaan stonden diverse namen van Roosendaalers die waren omgekomen tijdens de oorlog. Waaronder een oom en 2 nichten van mijn moeder. Gesneuveld op 29-10-1944, één dag voordat Roosendaal werd bevrijd.


Ook op het station stond een gedenkteken.


En weer waren er steentjes te zien.
We kwamen daarna snel op de Oude Markt waar de ijsbaan al werd opgebouwd.

Nog even een foto maken van het monument wat ik tijdens de fietstocht niet had gevonden. Ik had echter verkeerd gekeken, want het was gewon duidelijk te zien.
Daarna reden we weer met de fiets naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten