maandag 14 september 2020

Rondje Bosstraat - Oude wijk - Park - Passerelle 14 september 2020 (7,3 km)


Vandaag besloot ik na mijn werk medicijnen op de halen bij mij apotheek.
Alleen dit keer niet met de auto maar met de benenwagen.


Ik liep via de suikerfabriek richting de Bosstraat.





Ik kwam langst het RBC stadion.

In de verte zag je de achterkant van het station.



In de Bosstraat loop je langst het spoor dat aan de rechterkant te zien is op sommige momenten.



Seinhuisje.
Bij het seinhuisje (wat ooit dichter bij het station stond, maar is verplaatst omdat men het wilde behouden) fotografeerde ik nog enkele treinstellen.



Daarna stak ik twee overgangen over. Op de ene rijdt geen trein ...

... de andere ging net dicht.



Nadat ik nog een derde overgang was overgestoken, was ik op een paar 100 meter van de apotheek.


De apotheek was gevestigd in de oude Heilig Hart kerk. Hier ben ik gedoopt, heb ik mijn eerste communie gedaan en mijn vormsel gekregen. Ook mijn zus is hier 28 jaar geleden getrouwd.

Nadat ik mijn medicijnen had opgehaald, ik had overigens nog maar tien minuten hiervoor, liep ik verder door de wijk waar ik had gewoond.
Hier werd volop gewerkt aan de straten. Hier de Piet Heinstraat.

Maar ook in de Admiraal Trompstraat werd er gewerkt.
Toen kwam ik aan in de Admiraal de Ruyterstraat. Hier ben ik geboren.
Nummer 27.
Via de waterstraal liep ik naar de Parklaan. Deze wordt ook onder handen genomen.

Leidingen aanleggen.

Ik liep door het park.



Hier maakte ik wat foto’s onder andere van deze eenden.
Fontein.

Ook nog een paar foto’s van de bloemen.


Via het Norbertuscollege waar ik mijn HAVO diploma heb gehaald ...

... liep ik langst de oude bioscoop.

Daarna kwam ik bij het station aan.
Via de Passerelle liep ik richting de Vliet.

Helaas was de tweede lift kapot dus hier moest ik sportief de trap af.


Zonnetje 


Bij de Vliet aangekomen was ik weer bijna thuis.


Nog een klein stukje. Helaas waren de schapen weg. Die worden steeds verplaatst.
Ondertussen was ik weer thuis. Het was een mooi rondje. Hopelijk wordt het weer niet te slecht en kan ik nog een aantal maal na mijn werk wandelen. Want dat is toch wel ontspannend in deze rare tijd.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten