woensdag 21 juni 2017

Brabantse Loopdag 17 oktober 2010 (10 km)

Even lekker uitslapen en dan kijken hoe het weer is. Het bleek ondanks de lagere temperatuur toch wel lekker te zijn om een wandeling te maken. Ik reed, ditmaal alleen, richting Breda om daar deel te nemen aan de 17de Brabantse Loopdag. Omdat ik geen bordjes zag waarheen ik moest, kreeg ik het vervelende gevoel dat ik misschien een dag te laat was. Maar dat was gelukkig niet waar.
Om kwart voor elf kon ik gaan wandelen en ik liep al snel in het Mastbos.

Ik zocht vooral naar paddenstoelen en die had ik dan al snel voor mijn camera. 

Soms was het wel een beetje drassig, maar over het algemeen wat het lekker wandelen en ook de temperatuur viel wel mee. 



Het zonnetje brak zelfs door. 


Het was genieten van de natuur ... 


... waar ik weer andere paddenstoelen voor de camera kreeg. 

Dit was helemaal een mooi exemplaar. 

Daarna liep de wandeltocht over de A58 richting Effen 
Op het viaduct was het spoor van de hoge snelheidstrein te zien. 




Uiteindelijk werd Effen bereikt ... 


... maar ik was ook snel bij het einde van dit plaatsje. 


Na 5 kilometer (tenminste volgens de routebeschrijving, volgens mij was het wel wat langer) was de eerste stempeltocht. 


Omdat ik slechts 10 kilometer liep, besloot ik door te lopen.  


Na 2 kilometer zou namelijk weer een rustpunt zijn. 


Maar we moesten eerst weer de snelweg over.  


Na 2 kilometer (tenminste volgens de routebeschrijving, volgens mij was het weer langer) kwam ik aan bij Dennenlucht. Ook hier liep ik direct door, ik was net een beetje warm gelopen.


Ik zocht verder naar paddenstoelen en die vond ik dan ook. 




Op een bepaald moment liep ik over een pad wat erg lang was. 
Er waren nog meer mensen in het bos aan het genieten van misschien wel het laatste aangename weekend van 2010.  



Na 3 kilometer (ook hier denk ik dat het meer was) kwam ik weer bij de atletiekbaan aan, waar de finish was. Ik had er 2 uur en 25 minuten over gedaan, wat me toch wel het vermoeden geeft dat de tocht zeker 12½ km was. (En ik heb echt niet verkeerd gewandeld of getreuzeld bij het fotograferen.) 

Bij de finish werd mij (en ook andere wandelaars) nog gevraagd een enquête in te vullen over wandelkleding. Dat deed ik even onder het genot van een broodje kroket.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten