zaterdag 26 september 2020

Markdaltocht 26 september 2020 (9,5 km)


Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer één georganiseerde wandeltocht gelopen in Coronatijd.
Je moest je wel van tevoren hebben ingeschreven omdat er met tijdsloten werd gewerkt. Mijn broer die ook meeging en ik konden tussen 11.00u en 11.30u starten op de 10 kilometer.
Bij deze wil ik ook de organisatie een compliment geven voor de wijze waarop ze met de regels van het RIVM zijn omgegaan. Voordat je naar binnen kon werd er gevraagd of je klachten had wat ook op een A4-tje was geschreven. Al zijn er mensen die het niet (helemaal) eens zijn met de richtlijnen kun je ze wel respecteren. Zelf vind ik dat wel belangrijk.
Het inschrijven (lees aanmelden) verliep vlot. We werden verwezen naar een medewerker die vrij was. Om vervolgens langst een zijuitgang te vertrekken.
Scheiding van looproute.

Ik vroeg of we ons nog moesten afmelden. We kregen namelijk geen kaart mee omdat er geen controle aanwezig was. Want bij afmelden moest je nogmaals naar binnen. Het was niet nodig.

Al snel liepen we door het Mastbos.

Enkele wandelaars waren steeds aan het twijfelen of ze wel goed liepen . Het was echter allemaal goed aangegeven. Alleen voor de rode briefjes die wat donkerder waren moest je even goed kijken. Maar ze hingen er wel.



Op de routebeschrijving zag ik dat we naar Jeugdland liepen.

Hier was al vaker de rust van WIEGO.



Maar voordat we daar waren moesten we nog enkele kilometers.


Het weer was in tegenstelling tot gisterenavond goed.
Toen waren er flinke regenbuien.
We kwamen aan in Ulvenhout. Hier vroeg een man of we een georganiseerde wandeling liepen. Dat konden we bevestigen.
We vertelden dat we 10 kilometer liepen. Hij vroeg waarom dat we dan toch zo’n grote rugtas bij ons hadden. Ik vertelde dat dit was om aan de tas te wennen voor de Vierdaagse, waarvan ik helaas verwacht dat die in 2021 ook niet doorgaat. Zeker niet zoals we gewend zijn.
Toen we deze rotonde zagen wist ik dat we bijna bij de rust waren.



Hier namen we een sanitaire stop en dronken wat.

Na een minuut of tien liepen we verder. Hier moesten we even goed opletten, maar met de routebeschrijving was het duidelijk.




Na een klein stukje bos liepen we door een natuurgebied.
We zagen diverse nesten.







Daarna kwamen we weer in bewoond gebied.




We liepen richting de Mark.


Die we even later overstaken via deze brug.





Nog een paar kilometer te gaan.
We kwamen op een onverhard pad.




In de verte liepen koeien.




Ondertussen waren we bijna bij de finish.

De kerk van Gineken kwam al in zicht. Omdat we ons niet hoefden af te melden liepen we direct naar de auto. Hier bleek mijn linker achter portier een stukje open te staan. Vergeten dicht te doen bij het pakken van mijn rugtas. Gelukkig niets gestolen.

Vergeet mijn gastenboek niet:


https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten