zondag 18 juli 2021

Zondag 18 juli 2021 Voorwoord

Dit waren de laatste woorden die ik in het voorwoord van vorig jaar schreef:
En ik wens iedereen die ook een alternatieve Vierdaagse gaat wandelen veel succes.
Hopelijk in 2021 weer de echte Vierdaagse.
HELAAS ook dit jaar moeten we het weer doen met een alternatief. Mijn broer en ik hebben gekozen voor de volgende namen van de dagen:
20 juli 2021: Dag van Bergen op Zoom
21 juli 2021: Dag van Groesbeek
22 juli 2021: Dag van Wouwse Plantage
23 juli 2021: Dag van Willemstad. Roosendaal
Wederom 4 dagen wandelen met 4 nieuwe plaatsen als naamgever van de Dag.
Ook de Dag van Groesbeek staat op het programma, al is het niet op 22 maar 21 juli. Toch om eventuele drukte te vermijden. Overigens kan deze dag nog worden aangepast bij extreem slecht weer.
Dan wordt het de Dag van Nispen.
Dit jaar heb ik ook geen afstanden gewandeld die langer dan 20 kilometer waren. Daarom kiezen we ook om 4*20 km te wandelen.
Maar het feest zullen we wel missen. Het feest wat ik al 20 maal heb voltooid. 
Wandelend door plaatsen als Oosterhout, Valburg, Elst, Bemmel, Alverna, Wijchen, Beuningen, Weurt, Malden, Mook, Molenhoek, Plasmolen, Middelaar, Bredeweg , Groesbeek, Overhasselt, Linden, Cuijk en Nijmegen. Altijd een zware maar toch mooie week
Om daarna weer vol trots de Via Gladiola te bewandelen.

Het blijft jammer, maar na de versoepelingen eind juni lopen nu de besmettingen weer heel snel op.
Dus de keuze nog een jaartje geen officiële Vierdaagse is wel terecht denk ik.
Ik zou me namelijk ondanks dat ik volledig gevaccineerd ben niet echt prettig voelen in de drukte.
Dus ook geen Linden en de brug bij Cuijk dit jaar tijdens de laatste dag.

De Via Gladiola zal in de omgeving van Dinteloord plaatsvinden.
Zonder muziek en de verslaggevers.
Allemaal heel jammer natuurlijk. Maar de mooie herinneringen hebben we nog en ook de foto’s.

Maar ik doe nu nogmaals een poging voor 2022:
En ik wens iedereen die ook een alternatieve Vierdaagse gaat wandelen veel succes.
Hopelijk in 2022 weer de echte Vierdaagse.

Hieronder nogmaals de herinneringen aan de Vierdaagse van 2018 en 2019.
Herinneringen aan 2018
Herinneringen aan 2019

Vergeet mijn gastenboek niet:

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten