zondag 1 januari 2023

Nieuwjaarstocht THOR 1 januari 2023 (6,0 km)


Eindelijk na 3 jaar weer eens een ouderwetse oud en nieuw. Door corona was dat in 2021 en 2022 niet mogelijk geweest. Alhoewel ouderwets, we moesten wel een andere plek zoeken voor onze traditionele oudjaarslunch. De Ouwe Mart was enkele maanden geleden definitief gesloten. 
Maar we vonden al snel een ander alternatief namelijk lunchroom Mitsy. Ik had wel even gereserveerd en dat was ook maar goed. Het was erg druk. Dat had ik ook eerder in de week geconstateerd. 
Ik bestelde een 12-uurtje, dat was een tomatensoep, brood met kroket en brood met een speigelei.
In de avonduren vierde ik oud en nieuw bij mijn moeder samen met mijn broer. Mijn broer had voor de oliebollen gezorgd.
Later speelde we Monopoly Vierdaagse, wat door mijn moeder werd gewonnen.
En rond 12 uur schonk ik een Westmalle Triple in. En iets voor half één schreef ik me in voor de Kustmarathon in oktober. Toch proberen al is het natuurlijk een gok. Want ik weet niet hoe de hielspoor zich gaat houden bij langere tochten.

En ook de traditie van de eerste wandeling kon weer worden hervat.
De Nieuwjaarstocht van THOR. In 2021 en 2022 hadden we wel een aternatieve route gewandeld, maar nu mocht het weer voor het echie. 
De liep dit keer voor het grootste gedeelte door de bossen.
We hadden een beschrijving meegenomen met knooppunten.


Dit was goed te volgen er was 1 typefoutje (punt 73 moest punt 71 zijn) maar eigenlijk was dat wel duidelijk.

Gelukkig regende het niet echt meer (in tegenstelling tot toen ik aankwam)
Volgens buienradar was dat ook zo vanaf half elf, maar soms klopt dit toch niet helemaal

We liepen ondertussen naar de eindstraat, hier was het weer even verhard op een bepaald moment.

Maar al snel doken we het bos weer in.

Omdat ik Visdonk  (bos) aardig ken wist ik wel waar ik liep. 
Ondertussen naderden we het einde.
Een mooi begin van 2023, nu een echte Nieuwjaarstocht. Dat doen we al sinds 1-1-1998.
Kortom voor de 26ste maal.
Na de finish dronken we nog wat, er zat namelijk 1 consumptiebon bij de inschrijving.
En daarna naar huis, douchen en nieuwjaar wensen aan mijn zus, zwager , nicht en vriend. Mijn neefje komt met zijn vriendin later langst. 
En zo kwam er ook weer een einde aan de eerste dag van 2023.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten