woensdag 15 februari 2023

Waaromnie wandeltocht 15 februari 2023 (5,2 km)

   

Van 21 januari t/m 21 februari kon deze tocht worden gewandeld. Ik besloot vandaag wat eerder te stoppen met mijn werk omdat ik al teveel uren had gemaakt op dinsdag en startte iets over drie.
Omdat de wandeling een rondje was en vlakbij ook langst ging besloot ik daar te starten. Bij de burgemeester Freijterslaan. 

Daarna gelijk de Jan Steenstraat in. 
Nu goed opletten. De routebeschrijving was duidelijk dus de letters zoeken die een slogan zouden opleveren. 
Uit ervaring wist ik dat het altijd op Tullepetaonestad (Roosendaal) zou slaan. De tocht liep verder door de wijk Westrand. En al snel werden een aantal letters gevonden. 
Wel goed kijken natuurlijk of er geen letters werden gemist. 
Via de Wouwseweg liep de tocht langst de Engelse laan. Hier was een opdracht die kon worden uitgevoerd. Allemaal ludiek. 
Op weg naar de Hulsdonksestraat werd een speeltijd gepasseerd. 
Hier kon een code worden gescand waarna een stukje van een oude liedje werd gespeeld namelijk Kienderspel. 
De letters werden gezocht en ook gevonden als er goed werd gekeken. 
Vanuit de Hulsdonksestraat ... 
... kwam ik in de Badhuisstraat. Weer goed kijken naar 2 kanten, linksaf en richting de Schuiven (spoorwegovergang) 







Toen het spoor werd overgestoken liep de tocht verder door het Emilie van Loonpark. 


Hier waren geen letters (volgens mij, waar had ik ze dan moeten zien?). 
Wel even de beelden op de foto zetten.


Het park weer uit en via de Vugtstraat, Uniestraat (waar ook weer letters op een ruit stonden) naar de Stationstraat. 


Door een steegje (tussen nummer 38 en 40) richting de Burgemeester Schoonheijtstraat. 
Hier zag ik in de verte al een punt waar weer letters te vinden waren. 

Linksaf verder en daarna rechtsaf. Hoewel het goed op de beschrijving stond was ik iets te ver gewandeld. Dus even ongeveer 50 meter terug. Via de vincentiusstraat en de binnensingel (waar ik aan de linkerkant moest wandelen) naar Jaxx. Hier was de ‘officiële’ start. 
Daarna verder door de Molenstraat richting de oude markt. 

Daar moest ik rechts lopen. En inderdaad waren daar weer letters te vinden. De schuiven weer over en de Kade verder volgen, eerst rechts daarna links. 
1,2,3,4 hoedje van hoedje van 1234 hoedje van papier. De letter p ontbrak dus.
De laatste letter waren hier te vinden. Alhoewel, ik miste er uiteindelijk nog 6 , maar de oplossing was duidelijk. Het zouden zes keer de letter O moeten zijn. 
Op de burgemeester Freijterslaan zouden geen letters te vinden zijn. Ik liep naar het punt waar ik was gestart. Een mooi rondje, als het volgend jaar weer wordt georganiseerd doe ik zeker weer mee, 


Zaterdag tijdens de optocht zag ik in de Molenstraat bovenstaande letters staan. Ik snapte niet dat ik doe had gemist ze waren echt duidelijk aangegeven. De laatste 3 letters heb ik niet meer gevonden. (Ik heb er overigens ook niet meer naar gezocht.)

De uitkomst is dus:

Waor ge ok loopt, 
ge wit t allemaol,
t is nergens zo leutig, 
as in Roosendaol

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten