zaterdag 25 februari 2023

Wintertocht THOR 25 februari 2023 (17,2 km)

    


Na vorige week niet te hebben gewandeld vanwege carnaval stond vandaag de Wintertocht van THOR op het programma. 

Ik wilde 15 kilometer wandelen, maar mijn linkervoet gaf af en toe steken. 
Ik had zelfs al aan de therapeut gevraagd of ik niet terug moest komen, maar hij adviseerde (omdat ik in de ochtend niet echt last had) het even aan te zien. 
Maar tijdens carnaval leek het toch steeds aanwezig. 
Zeker niet zoals in het begin (toen deed iedere stap pijn, nu eigenlijk niet) maar het is niet de bedoeling dat de hielspoor terug komt. 


Ik besloot naast de 15 kilometer (die 17,1 bleek te zijn) ook de 10 kilometer mee te nemen. 
Ron Konijn en mijn broer liepen vandaag ook mee. 
Iets over negen konden we starten. Het was evenals de nieuwjaarstocht van THOR weer een knooppuntentocht. 

Is toch wennen want normaal loopt je op pijltjes en een routebeschrijving. We liepen via het hek het terrein van Vierhoeven af. In eerste instantie richting het Theehuis. 
Daarna linksaf richting de Roosendaalse baan. En goed opletten waar we naar toe moesten. 
Dat bleek een gedeelte van de wijk dijken te zijn. 
Het kijken naar de knooppunten leek goed te gaan. 

Al bleef het goed opletten we moesten namelijk een lange weg aflopen. 
Even twijfel



We moesten aan het eind rechtsaf. 
Omdat mijn broer wat sneller liep, bleef ik bij Ron. 

Op de route was het duidelijk dat we richting Rucphen moesten. We staken daarom ook de weg van Roosendaal naar Rucphen over. 

Ik dacht dat we rechtsaf moesten, maar het was echt linksaf. 
We moesten nog een ‘ommetje ‘ maken. 


Al snel zagen we wat bloemetjes die zich net boven de grond vertoonden. 

De lente komt er aan maar het weer is nog wisselvallig. 



Daarna liepen we langst de molen van de Heikant. 
Hoewel deze niet draaide toch even een paar foto’s van maken. 

Verder wandelend kwam ik dit paard tegen. 
Verharde en onverharde paden wisselde elkaar af. 

Net voor de rust zag ik deze mensen op het rieten dak bezig. De trapjes werden in het riet vastgemaakt. Niet mijn werk dacht ik. 
Daarna was ik snel bij de rust. Helaas was daar geen toilet aanwezig, toch een slechte zaak want nu was het 17 kilometer zonder toilet. (Al was er wel enkele meters terug een dixie. Maar na 9 kilometer moet er (zeker voor de dames, maar ook voor de heren met soms darmproblemen zoals ik) een mogelijk zijn voor een sanitaire stop. 
We dronken wat , mijn broer zat er al. Hij liep even later weer door, Ron en ik bleven nog even zitten. Toen we verder liepen was het een beetje aan het regenen. En dat gebeurde nog een paar maal in het tweede gedeelte van de wandeling. Net na de rust liepen we langs dit monumentje. Nog nooit gezien dacht ik. 

Daarna liepen weer het bos in. 



Het liep best goed, maar ergens leken de knooppunten toch niet goed meer aangegeven. 


Omdat ik wel bekend was wist ik waar we uiteindelijk moesten uitkomen (Roosendaalsebaan) volgden we misschien niet precies de route. (Maar uiteindelijk bleek dat we toch bij benadering de afstand hadden gewandeld die op de routebeschrijving stond). 

Bij de Roosendaalsebaan waren we in ieder geval weer terug op de route. 

Nu klopte de knooppunten ook weer. 

Uiteindelijk nog een stuk door het bos om daarna ons weer af te melden. 








En nog verrast te worden met een kop tomatensoep (of erwtensoep).

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten