zaterdag 11 maart 2023

AVO Wintertocht Oudenbosch 11 maart 2023 (10,6 km)

  


Vandaag stond de AVO wandeltocht in Oudenbosch op het wandelprogamma.
Zelf dacht ik dat het al een aantal jaren geleden was dat ik daar had gewandeld, maar bij nazoeken bleek dat vorig jaar te zijn. 

Toen de AVO zomertocht op 2 juli 2022 enkele weken voor de driedaagse. 
Mijn broer kwam me ophalen en daarna reden we naar Oudenbosch. 
Na te zijn ingeschreven konden we vertrekken. Dit keer niet richting Oudenbosch zelf. 
We liepen naar Bosschenhoofd. We liepen richting de weg die buiten Oudenbosch om naar Hoeven en later Etten-Leur loopt. 
Daarom moesten we ook onder een tunneltje door. Wel zo veilig. 
Daarna sloegen we rechtsaf. 
We liepen nu verder weg van Oudenbosch in het buitengebied. 
Daar zagen we deze Lama. 



En later ook dit paard. In de verte zagen we een kerk. 


Deze bleek van de Zegge te zijn. 
Dat was ook logisch want het was niet in de richting van Bosschenhoofd waar we naar toe moesten. 

Dat gevoel had ik en dat klopte dus ook. 
We liepen verder en kwamen langst een beekje aan de linkerkant met een klein sluisje. 


Nadat we dit paard met pony zagen liepen we Bosschenhoofd binnen. 

Hier zou de rust zijn. Nog even rechtsaf het spoor over met een spoorhuisje. 




Hier heeft mijn moeder nog een foto van met haar Oma erop. (Mijn overgrootmoeder dus) 


Bij de sportvereniging was de rust. Even drinken en een sanitaire stop. 



Daarna een klein stukje terug. 

Daarna rechtsaf, weer het spoor over om de bossen in te lopen. 



In deze bossen was vroeger ook sterrenwacht Simon Stevin, later Quasar genoemd. 



De sterrenwacht is later verhuisd naar Oudenbosch in de buurt van de Basiliek. 


In het bos maakte ik nog een paar foto’s en we staken de weg over. 

We waren weer bijna in Oudenbosch aangekomen en zagen weer een twee paarden in de wei staan. 


Nog het tunneltje onderdoor (van de nieuwe weg om Oudenbosch) om daarna linksaf te gaan. 

Nog ongeveer 1 kilometer te gaan. 
Ook de Basiliek was te zien. 



Daarna bereikten we de finish.
We meldden ons af en dronken nog wat. Daarna reden we weer naar huis. 

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten