zaterdag 4 maart 2023

Winterserie WIEGO 4 maart 2023 (15,4 km)

 


Als eerste wil ik voordat de foto’s en het verhaal van deze tocht volgen deze foto van Venus (bovenaan) en Jupiter (onderaan) tonen. Deze foto had ik donderdagavond gemaakt. 
Dan de wandeling zelf, de 5de dit jaar alweer bij WIEGO. 
Dan de wandeling zelf, de 5de dit jaar alweer bij WIEGO. Drie maal de Wintertocht, de Oliebollentocht en de Snerttocht. 
Alleen de eerste tocht van de Winterserie heb ik niet gewandeld. Ik reed richting Ginneken in Breda en parkeerde de auto weer bij de Viandenlaan om daarna naar de start te wandelen. Omdat ik me al had ingeschreven via internet (en het ook niet druk was zo net voor tienen) kon ik me vlug aanmelden. 
Daarna kon ik beginnen aan mijn tweede 15 kilometer van dit jaar. Vandaag weer alleen. Na de start liep de wandeling langst de Mark en kasteel Bouvigne. 



Daarna het mastbos in. Vandaag zou de tocht voor een groot deel door het mastbos lopen had ik gezien.


Ik dacht dat de rust na 9 kilometer was, maar dat bleek pas na 11 kilometer te zijn. Dus ruim 2 uur wandelen.  
Gelukkig was het niet drassig in het bos, dus er kon een mooi tempo worden aangehouden. 
Niet te snel overigens want je moet natuurlijk wel genieten. 

En de hielspoor moet ook niet terugkomen. 
Bij dit meertje waren mensen aan het trainen.
 Daarna zag ik een vierkant over Maurits. 
Dat was me eigenlijk nog nooit opgevallen. 

Verder het mastbos in. 





Links was weer een watertje. 


Daarna linksaf en een weg oversteken. 

Hier was even twijfel omdat er even geen papiertjes (geel linksaf, rood rechtsaf en wit rechtdoor) leken te hangen. En toch een paar zijpaden (want het was weer een onverhard stuk) te zien. 
Maar ineens was er een rood papiertje dus dan maar rechtsaf. 
Bij dit zwarte huisje. 



Even later weer een vierkant. Met informatie over de Drossaard van Stralen  (plaatsvervangend bestuurder) was hier te lezen. 



Weer verder wandelen door het Mastbos. 



Het was nog een aantal kilometers tot de rust. 
Rechtsaf

Dus nog maar een paar foto’s gemaakt. 





Maar na 11 kilometer kon er eindelijk worden gerust. Ik bestelde een cola, maar men schonk per abuis cola light in. 
Geen probleem dat lustte ik ook wel. Even rustig zitten en nog even naar de toilet. Hoewel er maar één toilet was duurde het niet lang. 

Na de rust moest ik rechtsaf, hoewel ik gevoelsmatig dacht linksaf te moeten. 
Maar toen ik de uiteindelijk route bekeek thuis bleek dat ten onrechte. Nu was het een stukje verharde weg. 
En nog even een twijfel of we echt rechtdoor moesten of iets moesten afbuigen wat ook aardig rechtdoor leek. (Zeker omdat dit de verharde weg bleef). 
Maar het naambord van het onverharde pad maakte het duidelijk. 

Daarna kwam ik al snel weer in het mastbos terecht. 


Nog een paar kilometer te gaan. 


Ik liep langst het boshuis ...

... en zag dit restaurant De Boschwachter. Ik moest echter net voor het bruggetje naar rechts. 

Het laatste stuk door het mastbos om daarna richting de finish te lopen langst de bosrand. 





Rechtdoor bij dit  bankje
Proppen in een netje




Aangekomen op de Duivelbrugslaan liep de tocht langst het mastbos.



Nog even oversteken bij dit kruis dat ik ook tijdens eerdere tochten had gezien. 

En zo beëindigde ik de laatste Wintertocht van WIEGO. 

Ik nam nog een cola en 2 broodjes gehaktbal. Daarna reed ik naar huis.
Ginnekenmarkt.

Vergeet mijn gastenboek niet.

https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten