woensdag 3 juni 2020

Rondje Dijken - Visdonk 3 juni 2020 (5,6 km)


Vandaag besloot ik vanaf winkelcentrum De Lindenburg een rondje via de Dijken (wijk) en Visdonk (bos) te wandelen.
Ik begon in de buurt van het inloophuis De RoseLinde dat helaas vanwege de coronacrisis nog steeds gesloten is.
De wandelgroep van vrijdag is ondertussen al opgestart en heeft al 2 weken gewandeld op vrijdagochtend.

Ik besloot via de Burgemeester Schneiderlaan richting de A-dijken en uiteindelijk B-dijken te wandelen.

 

Bij de A-dijk liep ik nog verder.

En kwam langst de Moskee.

Bij de B-dijken liep ik rechtsaf richting het Dijkcentrum.
Ook deze bloem moest even op de foto.


Ondertussen maakte ik nog een paar foto's van dit beekje.


In het dijkcentrum zag ik bij de boekhandel de aankondiging van een signeersessie van Annemarie Snels van haar debuutboek "Waterval"
Dat boek heb ik gewonnen via een actie van Spotlight. En ondanks dat ik geen lezer ben heb ik het boek in 2 dagen uitgelezen. Een echte aanrader, zeker als je van thrillers houdt.

Ik liep verder en kwam Ankie van de wandelgroep nog tegen.


Steeds maar rechtdoor richting Visdonk.



En weer zag ik een mooi beekje.

Als je wandelt en je kijkt goed rond zie je een heleboel interessante zaken.

Langzaam kwam ik aan bij Visdonk.


Het was lekker rustig en kon daarom ook deze foto maken voordat de vogel weer het luchtruim zou kiezen.


Ik kwam langst het T-huis. Helaas was het niet meer open.


Ik liep verder richting het gedenkbos.
De bomen zijn overigens wel erg groot geworden, dat je bij een aantal geen plaatje met de naam meer ziet waarvoor de boom is geplant.




Daarna kwam ik langst de Lodge.

De wandeling was weer bijna voltooid.


Nog een klein stukje richting het parkeerterrein bij winkelcentrum Lindenburg.


Ik liep even rustig om een foto te maken van dit konijntje. Even later verdween het konijn in de struiken.



Na de laatste pleintje te hebben gepasseerd kwam ik bij mijn auto aan.



Weer even een uurtje na mijn werk gewandeld.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten