maandag 1 juni 2020

Rondje Opening terrassen 1 juni 2020 (5,3 km)



Vandaag maandag 1 juni (2de Pinksterdag) zouden de terrassen op 12.00u weer geopend worden.
Ik besloot dus (nadat ik eerst deze rommel aan het eind van de straat had gefotografeerd) te gaan wandelen en om iets voor 12 uur op de Oude Markt te zijn. 


Maar als eerste besloot ik richting de Passerelle te wandelen. (Waar ik overigens vandaag niet overheen zou gaan)
 
Ik zag een zwaan en deze sporters. Binnensporten mag nog niet, maar buitensporten (mits op 1,5m) is al wel toegestaan.

Verwijzing naar de Sfeerhaven.
Toen ik over de brug liep zag ik al een stuk van de nieuwe haven.


Langst het RBC terrein die dit jaar toch nog gepromoveerd zijn naar de 2de Klasse amateurs. Men stond in de 3de Klasse bovenaan voordat de competitie werd stilgelegd. In eerste instantie kon niet worden gepromoveerd maar nadat er plaatsen in de 2de Klasse waren vrijgekomen werd een verzoek door de KNVB toch gehonoreerd.
Weer een verwijzing naar het Sfeerstrand.
Ook bij de Passerelle werd er gesport.





Langzaam kwam ik weer bij de Vliet.



Het wordt een mooie wijk.


Omdat het al tegen 12 uur liep ging het vervolg van de wandeling richting de Oude Markt.



Kerk op de Kade.

Op de Oude Markt was al te zien dat er mensen stonden te wachten om op het terras te gaan zitten.
Nog 7 minuten
Het was nog even leeg.
Al zaten deze meisje toch alvast klaar.

Maaike van het Wapen van Roosendaal was met de laatste voorbereidingen bezig.
Nog even leeg.


Via het Tongerloplein waar ook een terras was opgesteld liep ik richting de nieuwe bioscoop.
In de Raadhuisstraat stonden er ook al terrassen klaar.



Ondertussen werd het 12 uur en de terrassen konden worden bezet.
Omdat het nog vroeg was was er nog genoeg ruimte.
En ook de horeca kon weer open. Al moet je wel eerst desinfecteren en kun je zonder reservering nog niet binnen.
Begrijpelijk in de coronatijd, maar wel lastig. Het spontaan ergens gaan eten is er niet meer bij.
Ik besloot weer terug te wandelen richting de Nieuwe en later Oude Markt.


De terrassen waren al een beetje bezet ondertussen.
Duif.
Het lukte me weer enkele vogels op de foto te zetten.
Ondertussen waren de terrassen al een klein kwartier open.
En er waren ook hier al een aantal mensen van het mooie weer op het terras aan het genieten.
En omdat het Wapen van Roosendaal 50 jaar bestond enkele weken geleden, was er een Abraham weggezet.




Via het Emile van Loonpark ...




... en de Kade liep ik weer naar huis.



Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/




Geen opmerkingen:

Een reactie posten